Print Friendly, PDF & Email

Želeli bi ste da započnete blog ove godine? Želite da povećate broj poseta na vašem blogu ?

Stvar je u tome da se pisanje blogova konstatno menja, ali I gotovo nikada ne menja upošte. Možda su to kontradiktorne izjave ali uskoro će sve imati smisla.

Saveti koje ću vam predstaviti u narednih nekoliko članaka su moja iskustva vodjenja bloga iz 2014, pa mislim da će ovi saveti uštedeti dosta vremena I energije pri vodjenju vašeg bloga.

Dakle utvrdićemo koje su to stvari koje se konstatno menjaju kada ste bloger I one koje su konstatne I dugo traju. Česta pitanja vezana za ovu temu su :

‘’ Na kojoj platformi da otvorim blog WordPress, Blogger, Tumblr?’’

‘’Koje alate da koristim za mailing listu?’’

‘’ Da li da menjam moj blog svaki dan?’’

‘’ Kako da unovčimo ovaj blog?’’

Ova pitanja su vanvremenska, ali odgovori na njih se često menjaju iz godine u godinu. Dakle nikakva magija, samo nastavite da radite to što radite I vaš blog će iz dana u dan rasti.

Za sve predloge I sugestije koje imate na ovu temu možete komentarisati I ja ću rado imati diskusiju sa vama o temi za koju imate primedbe ili sugestije.

  1. WordPress je najbolji alat za blogove!

Zašto ovo tvrdim? Jer postoje dosta diskusija na ovu temu da li otvoriti blog na ovoj platformi ili Tumblr I Bloggeru ili čak wordpress.com. Koja je razlika? WordPress.org nema besplatnih tema I moraju se paltiti uglavnom, ali ova platforma je bolja jer je organizovana za brendiranje, kontrolu I vlasništvo domena pa omogućava lak transfer domena. Ove besplatne platforme imaju ove nedostatke. Sledeća slika će pokazati kolika je razlika izmedju wordpress.org ( plaća se) I wordpress.com ( besplatan).

 

Zašto zagovaram plaćenu varijatnu jer jednog dana će te doživeti dovoljno ekspanzije da imate sredstava da postavite blog na sopstvenom houst a to će omogućiti jedino wordpress.org. Nemojte da imate glavobolju nekada kada porastete samo zbog ove stvari.

 

2.Vizuelni sadržaj će samo vremenom postajati obimniji!

 

Za blog je važno da imate svoju bazu izvornih fotografija. Vremenom jednostavno nećete moći da skidate besplatne slike sa googla, jednsotavno sadržaj će biti preobiman I neće biti dovoljno dobrih slika. Sajtovi na kojima možete naći fotografije su dreamstime, 99 desighn, stock photos.

Zašto su slike toliko važne jednostavno uredjaji koje koristimo postaju veći I imaju veće displeje a statistike pokazuju da je vizuelni sadržaj taj koji dovodi ljude na vaš sajt. Ljudi će lakše kliknuti like ukoliko  post ima dobru sliku.

Dakle slike su veoma važan segment bloga I nezapostavite njihovu važnost!

 

  1. Održavanje I rast mailing liste

 

Ako pitate nekog velikog bloggera šta je to što je glavni izvor poseta na sajtu, odgvor koji bi dobili u zadnjih 10 godina je mailing lista. Dakle mailing lista je jedna od onih stvari u blogovanju koje se nikada neće promeniti. Jednostavno socijalne mreže gotovo konstatno menjaju svoju politiku postojanja.

Zašto je ovo dobro? Samo jednim klikom možete da pošaljete hiljade maila osobama koje su već bile zainteresovane za vaš sadržaj. Dakle mailing lista je glavno sredstvo da obezbedite protok na vašem sajtu

Aveber je po meni najbolje rešenje za mailing liste.

 

  1. Vreme je za dobru I temeljnu analizu vašeg sadržaja I konkurencije!

 

Iz ličnog iskustva većina blogera ne radi istraživanje o konkurenciji koja je pisala na tu temu, ili istraživanje o temi o kojoj piše. Jednostavno na internetu postoji blog koji vi tek zamišljate da napišete , sve teme su obradjene, blogovi kao vaš postoje svuda, a proizvode koje vi reklamirate već se reklamiraju na mnogo inovativnih načina na netu.

 

Dakle pre nego što krenete u pisanje nekog članka, jednostavno krenite u istraživanje dotične teme. Odradite analizu reči u google ad planneru ili market samuraju, reči koje upotrebljavate u naslovu proverite u google trends. Ovim alatkama će te videti odakle ljudi dolaze koja je konkurecija za dati članak, koji su relevantni izvori na ovu temu, jer jednostavno ne možete se takmičiti sa nekim koi ma post Harvarda ili nekog univerziteta.

 

Istražite dobro vašu konkurenciju.

 

  1. Dugačak sadržaj I dalje je dobar sadržaj.

U zadnje vreme dolaze istraživanja na temu koliko čovek sada ima pažnje da čita duge postove I koliko vremena može da izdvoji za to. Pa je I moderni trend informativnih portala da skraćuju svoje tekstove na čak 300 do 500 reči.

Medjutim ukoliko želimo da naš blog dostigne neku vrednost, jednostavno morate da imat relevantan sadržaj. Nikome neće značiti da pročita članak od 500 reči ako nije obuhvaćena celokupna oblast o kojoj je neko želeo da pročita.

Pogotovu ako se bavite oblastima koje su ozbiljnije morate imati relevantne korisne, vredne informacije, koje će omogućiti da google vašu temu smatra za dobru, a ukoliko neko zaista nauči iz vašeg posta dobili ste novog redovnog korisnika vašeg bloga.

 

  1. Vreme je da potrošite novac na pormociju svog bloga!

Mnogi blogeri mrze da troše novac na reklamiranje, I ako bi imali ne merljive beneficije od svakog eura uloženog u marketing svojih stvari. Tržište oglašavanja na socijlanim mrežama je veoma malo u Srbiji, pa samim tim I rezultati su ogromni ukoliko ga koristite.

Preispitujte se koliko zapravo konkurencije imate na internetu I koliko se sličnih stvari objavljuje svakog dana. Jos jedna prednost ovog načina oglašavanja je to što možete ciljanoj grupi ljudi da plasirate vaš proizvod. Oni će verovatno biti zainteresovan za vaš post pa će samim tim I reklama biti dobra, I obezbediće dovoljno organiskih klikova u odnosu na plaćene.

Jedan od načina da se zaobidje konkurencija  је da uložite malo novca u vaše najbolje članke, ciljate kategorije ljudi kojima bi vaši postovi bili od koristi.

 

Počnite da ulažete u plaćeni marketing vaših postova, počnite sa 30 eura I testirajte šta će te postići. Mislim da jedan euro dnevno može svako da odvoji kako bi imao stostruko bolje rezultate.

 

  1. Napravite dobre konekcije na samom startu vašeg bloga.

 

Mnogo blogera ne shvata da povezivanje sa većim igračima na online tržištu može biti karika koja im je nedostajala za razvoj bloga. Nemojte da spamujete velike blogove I portale jednostavno pokušajte da napravite prirodne veze sa njima. Pokušajte da se povežete na prijateljskoj osnovi I objasnite koje će prednosti biti ukoliko se neko poveže sa vašim blogom.

Spomenite velike igrače na vašem blogu I time ih zainteresujte za vaš sajt I uzajamnu promociju.

8.Google + je od suštiskog značaja za razvoj vašeg bloga

 

Mnogi ljudi tvrde da je Google + od suštinskog značaja za razvoj vašeg bloga. Pre svega jer pomaže vlasnicima blogova da unaprede rankiranje njihovog sajta na google. Samim povezivanjem bloga sa google +, google vas smatra više za prijateljski sajt, vaši rezultati će biti bolje rankirani u google pretraživaču ( 91% ljudi u Srbiji koristi google kao osnovni pretraživač). Pored ostalog google+ je druga najveća socijalna mreža I ako išta drugo omogućiće još novih korisnika koji će doći na vaš sajt , povećati trafik I rankiranje sajta.

 

9. Responsive blog dizajn je primarna stvar koju morate da imate

Najveći traffic doalzi upravo sada od korisnika tableta I smartphone. A ukoliko vaša tema nije responzivna izgubićete najveći udeo korsnika koji predstavljaju protok na vašem sajtu.

Dakle nemojte da izgubite više od pola protoka na vašem sajtu time što vaša tema neće biti responzivna.

10. Angažujte još ljudi na svom projektu

Ono što se pokazuje kao istina u zadnjih nekoliko godina je da kada blogeri dovoljno razviju svoj web sajt, nemaju dovoljno vremena da ga održavaju istim intezitetom. Sa rastom našeg bloga raste I odgovornost kao I raznolikost tema koje treba da obuhvatimo.

Sav ovaj višak obaveza počinje da utiče na vaš blog I jednostavno njegov kvalitet opada, samim tim I broj poseta se smanjuje. Ne dozvolite da vas porast polsa unazadi. Ne budite pohlepni I podelite malo prihoda sa novim ljudima koji će uneti svežinu vašem blogu.

11. Sa porastom broja poseta bloga I pretnje po sigurnost bloga će rasti

Jednostavno više ljudi čuje za vas, veće su mogućnosti da neko hoće da vas hakuje. Šta možete uraditi po ovom pitanju :

–          Napravite backup svog sajta

–          Odaberite dobar plug in za zaštitu

–          Istražujte regulano teme o sigurnosti I modifikujte se kako se zahtevi menjaju

 

 

12. Brendirajte se na sajtu

 

Google +  ima drastičan porast korisnika. A ova socijalna mreža radi upravo na ličnom brendu autora, kako bi svaki pojedinac na ovom sajtu postao koristan učesnik u internet pretraživanju.

Medjutim jednsotavno neki ljudi ne žele da se brendiraju na netu. Ne vole da se eksponiraju ne prija im ta vrsta pažnje. Ja razumem te ljude da im je to jednostavno ne moralno ili nepravilno ponašanje. Ali da budem iskren ukoliko želite da se bavite internet bloggingom jednostavno ovo nužno zlo brendiranja samog sebe morate odraditi kako bi izgradili svoj brend ličnosti na webu I postali relevantniji činilac.

13. Razdvajanje prihoda bloga na više medijuma

Mnogo ljudi zavisi isključivo od zarade preko jednog affiliate programa, google ad words… Medjutim vremenom morate imati različitu bazu korisnika vašeg sajta koji uzimaju usluge koje vi naplaćujete. Jer mogu se desiti momenti kada će jednsotavno jedan loš update plug ina, ili neka druga mala promena ostaviti vas bez prihoda neki period.

Dobro organizujte bazu odakle zaradjujete jer jednostavno ne smete dozvoliti da nemate dovoljno sredstava kada narastete dovoljno, iz razloga jer ste već postavili standard I morate I održavati kako bi ostali relevantni.

14. Kupovina blogova postaje sve popularnija

Na netu počinje da raste trend da ljudi kupuju različite već razvijene blogove kako bi izbegli inicijalnu fazu koju mora proći blog dok ne postane čitaniji. Dakle razmišljajte da ulaganjem u blog jednog dana možete prodati za ogromnu svotu novca. Ili pak kupite neki od jeftinih blogova I razvijajte ih.

Jedsnotavno kada imate više blogova vremenom možete razviti više vaših blogova I onda da počnete da ‘’ štancujete’’ blogove koje će te brzo kroz svoje blogove nadograditi da imaju mnogo protoka I onda ih preprodate. Ovo je dobar način da jednom u 6 meseci dobijete priličnu svotu za razvoj vašeg bloga.

15. Odradite plan razvoja

Kako bi vaš blog napredovao I imao stabilan I eksponencijalan rast napravite plan za tekuću 2015 I narednu 2016 godinu. Obavite istraživanje u kom pravcu će se razvijati blogovi, koji su to rastući google trendovi koje ispitujete.

Odredite mesec po mesec šta će te raditi kako bi unapredili vaš blog. Plan na kojim mrežama će te deliti vaš sadržaj, koliko često će te slati neewslettere, koliko novih članaka će te objavljivati, sa kojim blogovima će te se povezati. Dakle stavite na papir tekuću I narednu odinu. Ovim će te videti koje su vaše slabosti, kako ih možete organizovati, a samim tim što ne držite sve u glavi odblokiraćete vašu ‘’ram memoriju mozga’’ I moći ćete da smišljate kreativnije stvari za vaš blog.

Dakle cilj je da ne blokirate vremenom od previše mehaničkih poslova koje obavljate, već jednostavnim postavljanjem ciljeva moćićete da se posvetite više kreativnijim poslovima koji zapravo I donose profit.