Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Zašto je važnije da budete prvi na Guglu, nego da imate reklamu na Fejsbuku
seo-vs-ppc-300x211

Zašto je važnije da budete prvi na Guglu, nego da imate reklamu na Fejsbuku

Rešili ste da od ove godine ozbiljnije koristite internet kao marketinški alat u promociji svojih proizvoda i usluga.

Bravo!

I sada ste krenuli da čitate i da se raspitujete kod upućenih ljudi šta je najbolje i na šta se fokusirati.

I tu čujete: SEO (optimizacija za pretraživače), Twitter, Facebook PPC (plaćanje reklame po kliku), itd.

I svako koga pitate, preporučuje nešto drugo.  I sada ste još zbunjeniji nego na početku.

E, zato obratite punu pažnju na ovaj tekst.

Najpre, koliko god internet marketing delovao konfuzno, sve se svodi na ovu jednostavnu formulu:

Dovedite (zainteresovane) ljude na sajt –> konvertujte te ljude u potencijalne kupce –> potencijalne kupce u kupce –> kupce u ponovne kupce.

Svi metodi i alati o kojima čitate na internetu samo pomažu u ostvarivanju ovih ciljeva.

I naravno, svaki od tih metoda ima svoje mesto i svoju primenu.  I ni jedan nije bolji od drugog, niti jedan isključuje drugi.  (Zato sam u naslovu napisao VAŽNIJE, a ne BOLJE.)

Prva i osnovna stvar je dovesti ljude na Vaš sajt (ili blog, šta već preferirate).  Možete imati najbolji proizvod ili uslugu u ovom delu sveta, fenomenalan sajt koji može da konvertuje gomilu ljudi iz posetilaca u kupce, ali ako niko to ne vidi onda je sve to džaba.  30% od nule je i dalje nula.

Posete na sajtu možete dovesti na bezbroj načina: optimizacijom sajta za pretraživače(uglavnom Gugl) čime dovodite svoj sajt na visoku poziciju na Guglu i time dobijate besplatne posete (to je taj SEO).  Zatim, tu je PPC (plaćanje po kliku, tj. plaćate reklamu samo kada neko klikne na nju i poseti Vaš sajt), a takav tip reklama su one na Fejsbuku, Guglu, itd..  Kupovina baner prostora na drugim sajtovima.  Pisanje tekstova za druge sajtove, kao gost autor.  I još mnogo pametnih i manje pametnih načina.

Ali najzastupljeniji su SEO i PPC.  Prvi zato što donosi besplatne posete.  A drugi zato što brzo donosi posete, a nije ni skup.

E sad, za šta se opredeliti!?

Jednostavno, ukoliko Vam budžet dozvoljava, uložite odmah u oba!

SEO je dugoročna strategija i ne mogu se očekivati rezultati preko noći (svako ko Vam kaže drugačije, laže Vas).  Rezultati se, u zavisnosti od težine ključne reči za koju želite da Vaš sajt bude prvi i stručnosti osobe koju ste angažovali, mogu videti za nekoliko nedelja, a u većini slučajeva za nekoliko meseci.

Sa druge strane, PPC (i uglavnom mislim na Fejsbuk PPC, jer se najviše koristi), donosi posete praktično nekoliko sati od objavljivanja reklame.  I za samo nekoliko dana možete dovesti gomilu poseta na svoj sajt, po ceni od svega 20-30 centi po jednom kliku (realno, u Srbiji i manje, ali budimo malo konzervativni).

Ovako u isto vreme imate i instant posete (a ukoliko su i ostali elementi formule odrađeni kako treba, i prve kupce) i radite na dugoročnoj strategiji.

Međutim… U većini slučajeva, budžet nije dovoljan i za jedno i za drugo.

U tom slučaju, opredelite se za SEO!

Znam, znam.  Sad se pitate da li sam ja normalan i gde mi je pamet i kako me majka rodila ovako glupog i nenormalnog.  Zar je moguće da sam toliki idiot da ne shvatam da u Srbiji ima 4.000.000 Fejsbuk korisnika, a da Vašu ključnu reč na Guglu traži svega 300 ljudi mesečno!

Ali imam jako dobro objašnjenje, majke mi.

U pitanju je osnovna psihologija internet korisnika.

Dozvolite da pojasnim.

Recimo da imate apoteku i želite da prodate više sirupa protiv kašlja.

Ko je verovatniji kupac:

a) osoba koja na Guglu traži termine kao što su “kako izlečiti kašalj”, “sirup proziv kašlja”, ili “apoteka Niš (Beograd, Novi Sad, Kragujevac…)” i poseti Vaš sajt ili
b) osoba koja je došla na Fejsbuk da vidi slike sa sinoćne žurke i da li je neko postavio neki smešni YouTube klip na profil i vidi Vašu reklamu?

Očigledno, osoba A.

Ono što razlikuje osobu A od osobe B je to što osoba A ima PROBLEM i aktivno traži REŠENJE tog problema.

Samim tim, ta osoba je u drugačijem mentalnom sklopu od osobe B, spremna je za kupovinu i samim tim je, za Vas, mnogo važnija.

Mnogo je lakše prodati proizvod ili uslugu osobi koja traži rešenje, nego nekoj nasumičnoj osobi koja traži zabavu i tek onako usput vidi Vašu reklamu.

Nemojte nikada da zaboravite da na društvene mreže ljudi dolaze da se zabave, a ne da kupuju.  Na društvenim mrežama ljudi žele da komuniciraju, a ne da slušaju prodajne priče.

Sa druge strane, ti isti ljudi na Guglu traže informacije.  Traže rešenje za problem.  I što je najvažnije, svesni su toga da će rešenja za većinu problema morati da plate.

To je razlika između prve (ili prvih) pozicije na Guglu i reklame na Fejsbuku.

Najbolje je imati i jedno i drugo.  Ali ukoliko Vam budžet to ne dozvoljava, opredelite se za SEO.  Odatle dolaze ljudi koji Vama trebaju.  Odatle dolaze ljudi spremni da kupuju.

A kada Vam nakon toga budžet to bude dozvolio, krenite i sa Fejsbuk reklamama.

Stara narodna kaže “Nikad ne stavljaj sva jaja u istu korpu”, a to važi i za marketing.

Pošto je tema malo kontroverzna, voleo bih da čujem šta Vi mislite.  Da li se slažete, ili ne?  I zašto?  Za šta biste se Vi opredelili?  Podelite svoje komentare i mišljenja u komentaru ispod.  I podelite ovaj tekst sa prijateljiima na Fejsbuku i Tviteru.

Piše Mladen Stojanović
www.mladenstojanović.net

Za vas preporučujemo:

business-and-brands

Svaki brend ima svoj logo: Znate li kako su neki od poznatih brendova dobili boje zaštitnog znaka?

Za neke brendove boja logotipa je tradicija koja se prenosi decenijama. Većini treba samo da …

jedan komentar

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *