Naslovna / VODI BIZNIS / 6 alata koji će olakšati i unaprediti vaše poslovanje

6 alata koji će olakšati i unaprediti vaše poslovanje

Print Friendly

„Šta je najveći poslovni izazov preduzetnika? Osmišljavanje novih ideja, pronalaženje isplativih klijenata ili unajmljivanje talentovanih saradnika? Ne. Ništa od navedenog, već, samo i jedino – VREME. Vreme je glavni faktor koji me sprečava da odgovorim na sve poslovne izazove“, objašnjava Jayson DeMers, preduzetnik. 

Ako se i dalje pitate zašto baš VREME, onda razmislite ovako. Nedostatak vremena za obavljanje posla automatski podrazumeva i manju zaradu, zare ne? Dakle, nedostatak vremena znači i nedostatak novca, a nedostatak novca nije dobar ni za vas, a ni za vaš biznis. Ukoliko imate više vremena za posao, imaćete i veću zaradu. Logično. Zato vam navodimo ŠEST načina kako da uštedite na vremenu i samim tim olakšate i unapredite poslovanje.

1. Sistemi za upravljanje zadacima

Naš prvi predlog, ka olakšavanju poslovanja, jeste instaliranje alata pomoću kog ćete upravljati članovima vašeg tima. Konkretno, mislimo na sistem koji vam omogućava da pratite rad više zaposlenih na projektu, objavljujete značajne informacije i podelite zaduženja. Jedan od njih jeste Producteev. Ovakvi alati su posebno korisni kod velikih projekata, gde je nužno raščlaniti kompleksan zadatak na jednostavnije korake i obaviti svaki deo posla u planirano vreme. Ovi sistemi za upravljanje zadacima izuzetno su isplativa investicija. Raspon cena je širok, u zavisnosti od mogućnosti koje alat nudi. Producteev je besplatan, ali kompanije koje žele Outlook integraciju i viši nivo podrške plaćaju $99 mesečno.

2. Alat za izradu faktura

Pokrenuli ste posao, našli klijente, pa sada to treba naplatiti. Naravno, najmanje vremena uvek imamo za papirologiju, ali od toga ne možemo pobeći. Kada dođete do naplate, naša preporuka je da sami kreirate fakture i predračune kako bi uvek imali pregled prihoda, a to je krucijalno za uspešan razvoj posla. Ne bežite od ovoga, jer to nije ništa komplikovano. Danas je dostupan veliki broj alata, koji su jako jednostavni za upotrebu i lako se uči rad na njima. Naša preporuka je servis mojefakture.com. Sistem je u potpunosti prilagođen preduzetnicima koji traže efikasnost u poslu. Demo period je 30 dana, a postoji i raznovrsni izbor paketa koje možete odabrati, u skladu sa potrebama. Cena je takođe jako povoljna i kreće se od samo 369 dinara mesečno za osnovni paket, pa do 1230 dinara mesečno za „ultra“ paket.

3. Marketing na društvenim mrežama

S obzirom da živimo u eri interneta, nije potrebno previše govoriti o tome od kolike je važnosti, za razvoj bilo kog posla, upravo marketing na internetu, odnosno na društvenim mrežama. Međutim, nije dovoljno samo da budete korisnik društvenih mreža i da plasirate sadržaj. Morate to uraditi planski, kako bi vaš proizvod stigao do ciljne grupe. U suprotnom, vaše trud može biti upravo izgubljeno vreme koje neće rezultirati zaradom.

Dakle, ukoliko plasirate proizovod na Facebook-u, pitanje jeste kako da u masi stranica „sanja-nokti“, „povoljni-satovi-i-trenerke“ i „glasanje-za-najlepšu-bebu“, korisnici prepoznaju baš vašu stranicu, vašu firmu, kao onu koja će im pružiti zanimljive i značajne podatke. Kako da vas zaprate, odnosno da vam ukažu poverenje i kliknu LIKE, kako bi im ponuda vaše firme izlaztila gotovo svaki put kada posete ovu društvenu mrežu?  Za početak, vaša stranica mora izgledati profesionalno. Ovo vam mogu olakšati programi kao što je DrumUp – alat koji je kreiran da marketing na društvenim mrežama učini jednostavnim. Ipak, kako su novi mediji i tehnologije izuzetno perspektivne, možda je mnogo bolja ideja – ulaganje u sebe, odnosno izučavanje osnovnih tehnika digitalnog marketinga.  Ukoliko smatrate da ste inovativni, a poznajete rad na računaru, možda je digitalni marketing pravi biznis za vas!

4. Programi za poslovno komuniciranje

Od velikog značaja za unapređivanje vašeg biznisa jeste i interakcija među zaposlenima. Kako bi vaši poslovni kontakti, fotografije, grafikoni i druge informacije bili odvojeni od mačke vaše tetke sa Vajbera i vaših selfija, korisno je imati platformu za poslovnu komunikaciju kao što je HipChat.  U pitanju je grupni čet kreiran za timove i biznise. Izuzetno se lako koristi, a velika prednost mu je što je besplatan za neograničeni broj korisnika. Omogućava grupno dopisivanje, deljenje foto i video sadržaja, video pozive kao i deljenje ekrana. (screen sharing)

5. Password menadžer

Za sve platforme i alate, koji bi vam značajno olakšali poslovanje, neophodno je kreirati svoj profil. Kako nije pametno imati istu šifru odnosno password, za sve društvene mreže i onlajn platforme, alat koji će pamtiti sve kombinacije je izuzetno koristan. Dostupno je mnogo password-menadžara, ali prilikom odabira treba voditi računa o tome koliko je lak za korišćenje (user friendly), da li je kompatibilan sa drugim alatima koje koristite i najbitnije, da li je bezbedan. Kao alati koji su se dobro pokazali, a pristupačni su, izdvajaju se Roboform, LastPass 4.0 Premium, Zoho Vault i drugi. Prilikom izbora obavezno pogledajte detaljnije specifikacije.

Navedeni alati nesumnjivo će vam olakšati poslovanje, a zaposleni će svakako umeti da cene vašu želju da uštedite njihovo vreme, odnosno da podstaknete produktivnost i efikasnost. Nezavisno od toga da li je vaš biznis fokusiran na onlajn sferu ili ne, da li vaša firma posluje dugo ili tek razmišljate o pokretanju posla, korišćenje novih tehnologija je imperativ za kvalitetne rezultate.   

6. Alati za odnose sa javnošću

Vaš proizvod je kvalitetan, posvećeni ste i znate da radite dobar posao, ali prodaja jednostavno ne ide? Vaša kompanija još uvek nema zvučno ime? U doba novih medijskih tehnologija više nije neophodno angažovati profesionalnu PR agenciju i potrošiti velike sume novca kako bi informacije o vašoj kompaniji stigle do javnosti. Alati kao što su goPRit odlično su rešenje. U pitanju je sistem koji vam omogućava da sami regulišete svoj PR, odnosno da se identifikujete kao relevantna kompanija ili brend i budete u stalnom kontaktu sa značajnim novinarima, blogerima i influenserima. GoPRit nudi besplatnu verziju, kako biste videli na koj način ovakav alat može poboljšati vaše poslovanje, ali nakon 14 dana upotreba se plaća.

 

Za vas preporučujemo:

vrste brendova

5 načina za brendiranje vašeg proizvoda

Da li i vi obožavate neki proizvod bez očiglednog ili razumljivog razloga? Da li često …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *