Naslovna / VODI BIZNIS / 5 načina za brendiranje vašeg proizvoda
vrste brendova

5 načina za brendiranje vašeg proizvoda

Print Friendly

Da li i vi obožavate neki proizvod bez očiglednog ili razumljivog razloga? Da li često kupujete nešto iako ste svesni da tržište nudi bolje, kvalitetnije supstitute, čak i po realnijoj ceni? Ili ćete posetiti McDonald’s u svakoj novoj državi (umesto da uživate u njihovoj domaćoj kuhinji), jer vam je, eto njegov logo u glavi, a ime zvuči poznato? Ako je odgovor da, onda znate kakvu moć nosi brendiranje .

reklamiranje

Prema definiciji, brend jeste ime, termin, znak, simbol, dizajn ili kombinacija svega navedenog u identifikovanju roba ili usluga prodavca i diferenciranju istog od konkurencije. Međutim, ja bih ga ipak definisala kao razliku između onih proizvođača koji su stvorili neraskidivu vezu s kupcima i onih koji nikada neće biti otkriveni. Nažalost, njegovo kreiranje se ne dešava preko noći i ne možete nazvati dobavljača i naručiti „jedan brend za moju aroniju“. Zato vam predstavljamo 5 načina koji su često zanemareni od strane naših proizvođača, a značajno mogu učvrstiti i ojačati vaš odnos sa kupcima.

1.Koncentrišite se na „priču“, a manje na karakteristike vašeg proizvoda.

Znači, kvalitetniji marketing. Za neke kompanije bi se pre reklo da prodaju priču, a ne proizvod. Cilj je izazvati emocije kod kupaca, jer se svi mi daleko više vodimo srcem nego mozgom u skoro svemu. Činjenica. Svaki proizvod koji ostavi utisak na nas se urezuje u pamćenje i javlja svaki put kad dođe vreme za kupovinu (tzv.emocionalno brendiranje). Ovo je malo diskutabilno, ali moguće je čak i izazivanjem negativnih osećanja proizvesti sličan efekat (setite se reklama za prašak koje strašno nerviraju, a mnogo je primera i izazivanja straha, osećaja krivice, itd, a sve u cilju što jačeg efekta). Ja, na primer, volim ono što me podseća na detinjstvo, nosi duhovitu poruku, lepo izgleda ili je čokoladno.

cokoladice
Na primer.

2.Trudite se da budete ono što jeste.

Čak i najefektivniji marketing vam neće pomoći ako proizvod/usluga ne sadrži ni najmanje karakteristike iz vaše reklame. Čak i ako uspete da „prevarite“ kupce, to nije strategija koja će se održati na dugi rok. Ako oni utvrde da nisu pogrešili u odluci da izaberu vas i to učine ponovo, dolazite do lojalnih kupaca što je osnova brenda.

3.Ne morate nužno pratiti trendove.

Čak i u Srbiji, koja kaska za novinama, nezahvalno je pratiti trendove i ići u korak s njima. Umesto toga, fokusirajte se na problem svakodnevnog čoveka i kako ga rešiti. Ako radite ono što volite i umete, lakše ćete se diferencirati od ostalih, jer ćete ponuditi najbitniju stvar – autentičnost.

4.Budite vidljivi na društvenim mrežama.

Danas se ovo svakako podrazumeva, ali mnoge treba podsetiti. Osim vođenja sopstvenog sajta, neophodno je i posedovati profile na što više društvenih mreža (ja čak i kad naručujem pizzu proverim prvo njihov profil). Pogotovo ako su vam ciljna grupa mlađi ljudi, ali danas imamo i penzionere na Facebook-u, tako da ništa više nije ograničenje. Zašto je ovo bitno? Logika je sledeća: na ovaj način vi ostvarujete najveći reach i to će biti vaš najveći saveznik kada se rešite na proširenje svog biznisa.

 

social networks

5.Osim toga, morate naći načina i da budete vidljivi „offline“. Posetite sajmove, seminare, konferencije, povežite se sa ljudima i naravno, klijentima. Dajte priliku kupcima da vam uživo daju svoje iskreno mišljenje i budite u kontaktu sa njima, jer je njihov feedback nešto najvrednije za vas. Samo onaj ko zaista razume potrebe i želje svojih kupaca će moći da se izdvoji u moru nevidljivih i nezanimljivih konkurenata i načini svoj proizvod brendom!

 

Nina Bojić

nina@preduzetnik.rs

Za vas preporučujemo:

Kako zaraditi novac uz pomoć sopstvenog posla

Kako zaraditi novac?Ovo pitanje nas proganja celog života.U današnje vreme novac može značiti sve  status, …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *