Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Da li treba plaćati lajkove za vašu Facebook stranu?

Da li treba plaćati lajkove za vašu Facebook stranu?

Print Friendly

Život se ne meri brojem udisaja, već brojem ……… lajkova koje ste dobili na fejsu.

I da, ovo je način razmišljanja koji za mnoge nije daleko od istine. Mnogi se trude da imaju što više prijatelja, da im što više ljudi lajkuje profilnu sliku ili status. Oni koji vode neki biznis trude se da imaju što više lajkova na svojoj Facebook strani i tako u nedogled. Sve mi se čini da ćemo svi d’umremo od lajka.

Gde ste tu Vi?

Da se fokusiramo na vas koji vodite Facebook stranu za potrebe posla. Imate neki mali ili srednji biznis, ide vam dobro ili vam ne ide dobro, svesni ste da morate biti prisutni na fejsu ali niste bas sigurni kako od toga možete imati neki benefit. Mislite da što više lajkova vaša strana ima da ćete lakše prodati neku vašu uslugu ili proizvod. Pošto vam prirodnim putem broj lajkova sporo raste, vi poslušate predlog fejsa i kliknete na „get more likes“ Krene vam kampanja, lajkovi počinju da pljušte, vama već dukati odzvanjaju u glavi a onda se susrećete sa sledećim problemom. Posle nekog vremena vidite da svaki vaš status vidi 10-20% ljudi koji su lajkovali vašu stranu i to onaj prodajni status po pravilu najmanje njih. Onda se opet javlja mali zli Facebook, vidi da ste očajni i nudi vam opciju boost post koju naravno opet morate da platite. Kod nas se to kaže ko ne plati na mostu plati na ćupriji, u ovom slučaju plaćate i na mostu i na ćupriji. Krivac za to je EDGERANK

Edgerank

Egde Rank

Edgerank je Facebook-ov algoritam koji odlučuje šta se pokazuje na vašem feedu i koliko visoko. Vi sa vašeg Facebook profila ne vidite SVE aktivnosti koje se dešavaju, ne vidite SVE statuse vaših prijatelja, ne vidite SVE objave strana koje ste lajkovali jer Facebook hoće da vas zaštiti od vama ne bitnih stvari i da vam prikazuje samo ono što je vama bitno. Jednostavno objašnjeno što više imate interakcije (lajkovali ste neki status, komentarisali, šerovali, pogledali slike itd) sa nekim na fesju, bilo stranom ili osobom, to će vam se više njihovog sadržaja pojavljivati. Isto važi i u obrnutom smeru, što manje interakcija sa nekim to manje prikazivanja njegovog sadržaja.

I dalje ne razumem zašto ne plaćati lajkove?

Većina ljudi koji lajkuju stranu zato što su videli reklamu koja ih poziva da lajkuju ne naprave nikakvu drugu interakciju sa tom stranom. Kliknu lajk odmah u njihovom feed-u ili udju na stranicu malo skroluju, lajkuju i izadju. Vrlo verovatno da ih i ne zanima puno to što vi nudite već lajkuju po navici. To znači da nisu imali nikakvu interakciju sa stranom osim lajka i da vrlo verovatno neće imati interakciju ni sa sledećim postovima što znači da će vremenom sve manje i manje videti sadržaj koji vi objavljujete a vi ćete završiti sa vidljivošći od 10ak %

Šta da uradim onda?

Prvo, objavljujte kvalitetan i svrsishodan sadržaj. Sadržaj koji je zanimljiv vašoj ciljnoj grupi, sadržaj koji je koristan onima koji ga čitaju. Ako nemate inspiracije, nemojte pisati ništa, bolje da obajvite status sutra nego danas neki nebitan i površan. Drugo, plaćenom promocijom (ali ne boost post) promovišite vaš status/sliku/link vašoj idealnoj ciljnoj grupi! Gledajte da promovišete onaj status koji će ostvariti najbolji mogući željeni rezultat. Promocijom posta postižete da vašu stranu lajkuju većinom oni koji to zaista žele, imaćete mnogo više interakcija u vidu lajkova, komentara šerova itd. Jeste da će broj ljudi koji lajkuje vašu stranu biti manji ali će taj broj ljudi biti više zainteresovan za vašu uslugu ili proizvod. Pošto su imali interakciju sa vašom stranom njihov EDGERANK u odnosu na vas će biti viši i vidjaće više vašeg neplaćenog sadržaja na svom feedu. Bolje je imati 1000 fanova koju su zainteresovani za vašu uslugu ili proizvod nego 5000 onih koji nisu. Evo primera jednog mog promovisanog statusa, potroseno oko 20ak evra i za to u trenutku pisanja ovog posta dobio 140 lajkova, 23 puta podeljen tekts i peko 2000 čitanja teksta.

Piše:Ivan Bildi

www.marketingonline.rs

 

Šta još mogu da uradim?

Možete i da postavite pitanje u komentarima ako vam nešto nije jasno, a ako ne želite sami da se bavite ovim, možete i mene kontaktirati da napravimo neku lepu kampanju za vas.

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *