Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Kako da najbolje promovišete svoj biznis

Kako da najbolje promovišete svoj biznis

Print Friendly

Bilo kakav biznis da pokrenete, vrlo brzo će početi da vas obilaze razni prodavci oglasnog prostora nudeći vam mesto u nekom mediju za vaš oglas. Flajeri, bilbordi, radio, novine, televizija – sve su ovo mesta gde možete promovisati svoju robu ili svoje usluge. U zavisnosti od njihovog uticaja gledanosti ili tiraža, zavisi i cena. Ali od toga zavisi i da li će vam se uloženi novac vratiti. Međutim, mnogi primeri su pokazali da ulaganje u internet nastup za isti novac pruža mnogo više. Oglasni prstor kod tradicionalnih medija je još uvek skup za vlasnike malog, pa i srednjeg biznisa. Flajeri i bilbordi su neretko čisto bacanje novca, dok kod interneta može da se napravi mnogo preciznija analiza i bolji plan za ulaganje, a posledica toga je i bolji odgovor publike na tu reklamu.

Naravno, samo jedan deo nastupa na internetu možemo nazvati reklamom, a to su plaćeni oglasi kod internet pretraživača ili na društvenim mrežama. Postoji način da svoj proizvod promovišete i bez klasičnog reklamiranja. U tom slučaju, predstavljate se baš ciljnoj publici. Optimizacija sajtova je proces o kome je reč.

Šta je to optimizacija sajtova

Optimizacija sajtova podrazumeva skup radnji na samom sajtu, ali i izgradnju baze linkova ka njemu, čine se sadržaj sajta prilagođava internet pretraživaču. A kada kažemo internet pretraživač, možemo slobodno da ga izjednačimo sa najvećim među njima, sa Google pretraživačem. Naime, ogromna većina ljudi za pretragu po internetu koristi upravo ovaj pretraživač i optimizacija sajtova podrazumeva prilagođavanje sajta konkretno ovom pretraživaču.

Dobro odrađena optimizacija sajtova će za određene ključne reči popraviti poziciju sajta u Google pretrazi. To znači da, ako se vaš sajt za određenu frazu u pretrazi nalazi na nekom četrdesetom mestu, vi od tog sajta ne možete da očekujete mnogo. S druge strane, ako ste vi prodavac automobilskih guma u Beogradu i vaš sajt izlazi prvi u pretrazi kada neko u pretraživač ukuca „prodaja guma beograd“, onda itekako znate koliko je optimizacija sajtova korisna.

Zašto je optimizacija sajtova efikasnija od reklame

Kada se reklamirate flajerima to znači da ste naštampali veliki broj ovih letaka i da ste angažovali nekoga da ih poredli na dogovorenoj teritoriji. S jedne strane, čini se kako da je novac dobro uložen, jer ste deljenje flajera ograničili samo na onaj grad ili deo grada koji vi vidite kao potencijalnu ciljnu grupu. S druge strane, očigledno je da je više od polovine uloženog novca zapravo bačen novac. Većina ljudi neće ni pogledati vaš letak. Izvadiće ga iz poštanskog sandučeta i baciti u korpu ili kartonsku kutiju koja po pravilu stoji odmah ispod, upravo zbog letaka poput vašeg. Uđite u bilo koju zgradu u kojoj ste podelili flajere i posle dva sata ćete iz videti kako vire iz otpada. I ovo je potpuno razumljivo, s obzirom na to da su ljudi umorni od onih koji im zatrpavaju sanduče, a dobad deo njih i nije zainteresovan za ono što nudite.

Optimizacija sajtova, pak, omogućava da vi budete viđeni tamo gde se vaš proizvod traži. Ona nije agresivna metoda i učiniće samo da se vi pojavite onda kada neko preko interneta traga za onime što vi nudite.

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *