Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Kako da Napravite Najbolju Facebook Reklamu IKADA

Kako da Napravite Najbolju Facebook Reklamu IKADA

Print Friendly

Facebook ReklamaFacebook je nedavno objavio da ima preko MILIJARDU korisnika!

U Srbiji Facebook koristi preko tri miliona ljudi.

Velika je verovatnoća da se među njima kriju i Vaši potencijalni klijenti.

Facebook marketing je suviše obimna oblast da bih je smestio u jedan tekst, tako da ću ovde podeliti sa vama neke “trikove” koji će Vam pomoći da napravite najbolju Facebook reklamu IKADA!

Pre nego što krenemo, zahvalio bih Istoku Pavloviću, čiji mi je tekst “Kako da postavite efikasan oglas za posao uz pomoć Fejsbuk reklame” dao inspiraciju za ovo.

NAPOMENA:  Kliknite na slike kako biste ih videli u punoj veličini.

Sad možemo da krenemo. :)

#1:  Šta su Facebook reklame?

Svi ste ih videli, tako da nećemo da gubimo vreme ovde.  Ako ipak kojim slučajem niste obratili pažnju, to su one sličice i tekstovi koji stoje sa desne strane Vaše Facebook naslovne strane.

Ovo su Facebook reklame.

Ovo su Facebook reklame.

#2:  Šta možete da reklamirate?

Šta sve možete da reklamirate na Facebook-u.

Šta sve možete da reklamirate na Facebook-u.

Ukratko, možete da reklamirate sve što vam Facebook nudi:

  • Stranice
  • Aplikacije
  • Događaje
  • Lokacije

A možete reklamirati i ono što se ne nalazi na FB, kao što je vaš sajt ili blog.

Za potrebe ovog teksta napraviću moguću verziju reklame za svoj blog.

#3:  Kako treba da izgleda Vaša reklama?

Prva stvar koju radimo jeste da odredimo kako će reklama izgledati kada se bude prikazala na Facebook-u, tj. kako će je videti vaša ciljana publika.

Nažalost, ovde ljudi prave OGROMAN broj grešaka. :(

Ali, to ne znači da ćete ih i vi praviti nakon ovoga. :)

Hajde prvo da vidimo kako izgleda loš primer.

Sa ovom reklamom nešto nije u redu!

Sa ovom reklamom nešto nije u redu!

Recimo da želim da se reklamiram pred ljudima koje zanima internet zarada.  Tako je i moj naslov prilagođen njima.

Međutim, ja sam ovde napravio brdo grešaka:

  • 1. greška:  Opis ispod naslova je automatski generisan sa bloga.  To je deo gde treba da ukratko objasnite onome ko gleda u reklamu zašto treba da klikne da Vašu reklamu.  Tj. treba da mu objasnite koju korist on ima od toga što će kliknuti na reklamu i posetiti Vaš sajt/blog/stranicu, itd.
  • 2. greška:  Slika je automatski generisana sa bloga.  Slike imaju NEVEROVATAN uticaj na naše odlučivanje.  Poslednja stvar koju želite da uradite jeste da je odaberete nasumice.  Cilj te slike je da privuče pažnju zainteresovanih na Vašu reklamu, a ne na reklamu Vaše konkurencije.
  • 3. greška ( NAJVEĆA OD SVIH ):  Ovde se moja ciljana publika  ljudi koje zanima zarada na internetu.  A kada oni kliknu na reklamu, ona ih vodi DIREKTNO na naslovnu stranu mog bloga.  Šta se onda dešava?  Onda ti ljudi koji su došli sa namerom na pročitaju ili nauče nešto o zaradi na internetu, vide gomilu tekstova od kojih mnogi nemaju nikakve veze za internet zaradom.

Ono što je poželjno NEOPHODNO uraditi jeste da napravite POSEBNU stranu na vašem sajtu/blogu namenjenu ljudima koji su sa razlogom kliknuli na vašu reklamu.

Nešto ovako:

Ovo je malo bolje nego prethodna verzija, ali ipak je jako loše.

Ovo je malo bolje nego prethodna verzija, ali ipak je jako loše.

Kako imam tekst na blogu koji opisuje ljudima kako mogu da zarade na internetu, iskoristiću ga i upravo tu ću slati ljude koji kliknu na reklamu.

Tako ljudi vide tačno ono što im je im je obećano u reklami.

Ipak i ovaj primer ima neke greške.

  • 1. greška:  Naslov je izvučen sa bloga.  Za naslov reklame limit je 25 karaktera.  Naslovi na sajtu/blogu su mnogo duži od toga.  Iskreno, potrebno je dosta kreativnosti da biste smislili dobar, kvalitetan naslov, koji ima samo 25 karaktera.
  • 2. greška:  Tekst reklame je izvučen sa bloga.  Limit teksta je 90 karaktera.  Pogledajte prvu grešku lošeg primera.
  • 3. greška:  Slika je izvučena sa bloga.  Iako je ta slika dobra za blog, za reklamu nam treba drugačija slika.  Njene dimenzije treba da bude 100 x 72 piksela.  Pogledajte drugu grešku lošeg primera.

Jedina dobra stvar ove verzije reklame je to što ciljanu publiku vodi na tekst se poklapa sa njihovim interesovanjem.

I na kraju, da vidimo kako bi izgledala dobra verzija reklame:

Ovako bi mogla da izgleda dobra Facebook reklama.

Ovako bi mogla da izgleda dobra Facebook reklama.

Ovo bi moglo da bude dobro rešenje za reklamu.

Kažem “možda” zbog toga što nikada ne možete 100% biti sigurni u uspeh reklame.  Potrebno je stalno i iznova testirati.

Dakle, za razliku od prethodnih verzija, ova verzija reklame:

  • ima odgovarajući naslov za ciljanu publiku
  • ima odgovarajući opis za ciljanu publiku
  • ima ovu sjajnu sliku zadovoljnog momka, koji diskretno pokazuje prstom gde želim da ljudi kliknu
  • vodi ljude tačno tamo gde će naći ono što im je u reklami obećano.

Jednostavno, je l’ da? :)

Sada kada smo odlučili kako će reklama izgledati, vreme je sledeći korak.

#4:  Kome će Vaša reklama biti prikazana?

Facebook vam nudi sjajnu opciju:  da reklamu prikažete tačno onoj grupi ljudi koja bi bila zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu.

To je nešto što oni koji se reklamiraju u novinama, na televiziji ili na radiju nikad neće imati. :)

Dakle, kako da prilagodite svoju reklamu?

Kome će Vaša reklama biti prikazana?

Kome će Vaša reklama biti prikazana?

Kome će Vaša reklama biti prikazana (2)?

Kome će vaša reklama biti prikazana (2)?

Reklamu možete prilagoditi prema zemlji u kojoj vaša ciljana publika živi ( u mom primeru je to Srbija ), ali i prema gradu u kome živi.  Ovo je posebno dobro ukoliko reklamirate svoj salon, restoran, kafić ili neki sličan biznis.

Dalje, možete odrediti starosnu grupu i pol vaše ciljane publike.  Ovo je posebno korisno ukoliko je vaš sajt/blog, usluga ili proizvod namenjen određenoj starosnoj grupi ( recimo, penzioneri, ljudi srednjih godina, itd. ) ili polu ( ženski frizerski salon, na primer, nema potrebu da se reklamira muškarcima ).

Najbitniji deo je ovaj deo koji se tiče interesovanja.

Tu možete odrediti da vaša reklama bude prikazana samo ljudima koji imaju određena interesovanja ( na osnovu stranica koje su lajkovali ).

U mom primeru, to su ljudi koji su lajkovali razne strane koje se tiču internet zarade.

Sa desne strane možete da vidite koliko je ( otprilike ) ta publika brojna, kao i preporučenu cenu po kliku na reklamu.

Osim toga, možete prilagoditi svoju ciljanu publiku na osnovu njihovog obrazovanja, seksualnog opredeljenja, statusa veze, jezika koji govore ili radnog mesta.

Sve vam ovo pomaže da svoju reklamu prikažete onoj grupi ljudi koja je veoma zainteresovana za ono što imate da ponudite.

Kada sve to završite, prelazimo na poslednji korak.

#5:  Koliko ćete platiti prikazivanje svoje reklame?

Ovde određujete koliki je budžet za vašu reklamu, da li je budžet dnevni ili je za celu kampanju, kao i koliko ćete maksimalno platiti za jedan klik na vašu reklamu.

Odredite Budžet Za Svoju Reklamu

Odredite budžet za svoju reklamu

Kao što vidite, za ovaj primer sam uzeo da je moj budžet 100 dolara za celokupnu kampanju, i reklama će se prikazivati sve dok se ne potroši taj novac.

Takođe, odredio sam maksimalnu cenu od 0.07 dolara po kliku.

Facebook reklame funkcionišu po principu “ko da više.”  Dakle, što više platite bolju ćete poziciju imati.

Ali, to nije jedini faktor po kome FB odlučuje na kojoj će poziciji biti vaša reklama.

Veliku ulogu ima i CTR ( Click-through Rate), tj. odnos između broja ljudi koji su videli vašu reklamu i broja ljudi koji su kliknuli na nju.  Taj broj je izražen u procentima.

Što bolji ( veći ) CTR, jeftinija je cena po kliku i bolja pozicija.  E, zato su bitni naslov, opis i slika reklame. :)

Na kraju, možete pogledati svoju reklamu klikom na “Review Ad”, ili je možete odmah poslati Facebook-u na odobrenje.

Gotova Reklama

Gotova reklama

Da sumiramo:

  1. Odredite šta ćete reklamirati: FB stranu, blog/sajt, događaj, aplikaciju, ili nešto drugo.
  2. Odaberite odgovarajući naslov i vodite računa o limitu od 25 karaktera.
  3. Napišite odgovarajući opis i vodite računa o limitu od 90 karaktera.
  4. Odaberite dobru i odgovarajuću sliku.
  5. NAPRAVITE NAMENSKU STRANU NA SAJTU/BLOGU DA LjUDE KOJI KLIKNU NA REKLAMU!
  6. Testirajte!  Testirajte!  Testirajte!  Sve testirajte!  Naslove.  Opise.  Slike.  Sve!

To je to!

Sada znate da napravite najbolju FB reklamu IKADA!

Kako vam se čini?  Da li sam lepo objasnio, ili ima nešto što vam nije baš najjasnije?  Recite, pitajte, pohvalite, kritikujte u komentaru ispod. :)

Ovo je moj poklon vama, tako da vam neću tražiti novčanu nadoknadu, ali ću vas, u ime truda i vremena koje sam uložio, zamoliti da podelite ovo sa svojim prijateljima na Facebook-u i Twitter-u. :)

Mladen Stojanović  Autor:Mladen Stojanović,možete ga pratiti na web adresi :www.mladenstojanovic.net ili na twitteru :@MakyStojanovic

 

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

jedan komentar

  1. Odlican tekst sa dosta objasnjenja.Hvala.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *