Naslovna / POKRENI POSAO / Kako da više ljudi kupi tvoj proizvod ili koristi tvoju uslugu?

Kako da više ljudi kupi tvoj proizvod ili koristi tvoju uslugu?

Print Friendly
http://preduzetnik.rs/2013/10/23/online-obuka-iz-preduzetnistva/
http://preduzetnik.rs/2013/10/23/online-obuka-iz-preduzetnistva/

 

Svi imamo omiljeno mesto za kupovinu i opuštanje, brend koji uvek vrlo rado biramo i majstora kome se obraćamo kada nam je potrebna pomoć.  Bilo da je u pitanju pekara, kafić, brend kafe, stomatolog, električar, advokat, ili bilo šta drugo, uvek nam je jedno “draže” od ostalih.

Zašto?

Vrlo je jednostavno, zapravo.

Mi, ljudi, o kupovini ( a na kraju krajeva i o svemu ostalom ) odlučujemo na osnovu jednostavne formule:

P.S.V.  ( Ne, bre, nije fudbalski klub. )

Kada odlučujemo od koga ćemo kupiti proizvod ili čiju ćemo uslugu koristiti, mi odlučujemo na osnovu toga koga poznajemo, ko nam se sviđa i kome verujemo.

Tek kada se ispune ova tri uslova, tj. čim ova formula bude zadovoljena, tek onda uključujemo faktore kao što su cena i slično.

Logično, sada se nameće pitanje: “Ali kako da me ljudi (pre)poznaju, kako da im se sviđam i kako da mi veruju?

Danas, u doba interneta, to nikada nije bilo lakše.  I nikada nije bilo teže.

Milioni potencijalnih korisnika je samo na klik daleko od nas.  Nismo ograničeni samo na grad ili državu, već je ceo svet naše igralište.

Šta onda tu može da bude teško?

Pa, nismo jedini koji imaju tu istu šansu kao i mi.  Kao i nama, i ostalim biznisima su milioni ljudi samo na klik daleko.

I svi to koriste.  Manje ili više uspešno.

I zbog sve te “buke”, ljudi su sve obazriviji, sve nepoverljiviji i sve više zatvoreniji.  Osim za one koje odaberu da upoznaju, za one za koje odluče da im se sviđaju i za one kojima odaberu da veruju.

Dakle…

Kako da te ljudi (u)poznaju

Jednostavno, budi prisutan.

Budi prisutan i aktivan na društvenim mrežama koje tvoji potencijalni kupci/korisnici koriste.

Bloguj.

Idi na događaje koje oni posećuju.

Reklamiraj se u medijima koje gledaju/čitaju/slušaju.

Ukratko, postani deo njihove svakodnevnice.

Važna napomena: uvek vodi računa da postaneš dosadan, smarač, spamer…  Tanka je linija, ali uglavnom očigledna.

Kako da se sviđaš ljudima

U suštini, nama se sviđaju ljudi kod kojih prepoznamo ( neke ) svoje osobine.

Oni ljudi u čijoj priči možemo da pronađemo deliće svoje priče.

Ako želiš da se tvoj brend, tvoj proizvod, ili ti sam dopadneš ljudima, ispričaj svoju priču.

Ispričaj priču zadovoljnog korisnika ili klijenta.

Ispričaj priču koja je na prvom mestu istinita i sa kojom će se ljudi povezati.

Pričaj o teškoćama i izazovima koji su te ( ili tvog klijenta ) pratili i kako si ih rešio i prevazišao.

Ispričaj tu priču kroz blog, YouTube video, slike…  Nebo je granica.

Pričanje priče, istinite priče, je siguran put da se na nekom dubljem nivou povežemo sa ljudima, od običnog “moj proizvod je sjajan” sranja.

Kako da ti veruju

Poverenje je direktno vezano za to koliko te ljudi poznaju i koliko im se sviđaš.

Ali nije jedini faktor.

Ako hoćeš da ti ljudi veruju, moraš da pokažeš da si vredan njihovog poverenja.

U ovom kontekstu, poverenje ćeš steći tako što ćeš im biti od koristi.

Pomozi im da reše problem, ili da nađu željene odgovore, mnogo pre nego što se odluče da kupe tvoj proizvod ili koriste tvoju uslugu.

Pomozi im koliko god možeš, kroz tekstove na blogu, kroz YouTube video, preko emaila, Twittera, Facebooka…

Iako na prvi pogled nema mnogo smisla davati besplatne savete ili besplatnu pomoć nekome ko bi najpre trebalo da plati za to, ipak uradi to.

Veruj mi, kada dođe trenutak da im je potreban proizvod ili usluga, znaće kome da se obrate.

P.S.V. formula nikad ne omane.

I uvek, uvek, uvek vodi računa o tome da ne izdaš to poverenje.  Poverenje se teško stiče, a lako gubi.  I kad se jednom izgubi, jako ga je teško ponovo povratiti.  Ponekad i nemoguće.

Sada je red na tebe.

Voleo bih da čujem šta ti misliš o ovoj formuli.  Da li se slažeš ili ne?  Da li je već primenjuješ i kako?  Da li planiraš da je primeniš?  Podeli svoje misli sa nama u komentaru ispod.

 

Autor: Mladen Stojanović

A onda podeli ovo sa svim prijateljima koji prodaju svoje proizvode i usluge i pomozi im da budu još uspešniji.

Za vas preporučujemo:

Živite i radite u Raju: Digitalni Nomad

Dosadilo vam je da radite od 9 do 5 u kancelariji? Spakujte vaš računar i …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *