Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Kako funkcionise i sta je Viral-Marketing?

Kako funkcionise i sta je Viral-Marketing?

Print Friendly

Internet je, ne samo efikasan vec i jako povoljan generator preporuke sa dalekim dometom. „Od usta do usta“ reklama na internetu (ili bolje receno od misa do misa reklama) funkcionise na suptilan nacin i obicno je tek na drugi pogled moguce da se ovo otkrije. Moze da se pokrene slucajno ili od odredjenog preduzeca ciljno. Rani zastupnik viralnog marketinga je bila igrica “Moorhuhn”, koja je navodno bila prisutna na dve trecine svih racunara. Drugi primer je decja pesma sni-sna-snapi-krokodil (Schni-schna-Schnappi-Krokodil), koja je postala hit.

Viralni marketing je dobio ime po svojoj dramaticnoj brzini i eksponencijalnom delovanju. Odredjena vest se brzo siri, obicno putem maila ili putem foruma, blogova i chatova – virusni nacin sirenja na internetu ne dozvoljava uticanje kada ce i do koga ce vest da stigne. Ne moze se sa sigurnoscu predvideti da li ce vest imati pozitivan ili negativan uticaj. Uostalom, sto se jednom dovede u tok kruzenja ne moze se vise zaustaviti – i nikad vise se ne moze izbrisati. Iz ovih razloga je viral marketing ujedno i zanimljiv koliko i opasan.

Izuzetna prednost viralnog marketinga jeste da poruka ili vest dolazi od poznate osobe, a ne od nekog nepoznatog. Posto se preporuka bez prepoznatljivog spoljneg uticaja izgovara, deluje mnogo iskrenije i verodostojnije. Na ovaj nacin svaki korisnik interneta (Web-a) postaje besplatan pomocnik prodaje.

Kao i kod svake druge marketinske strategije prvo se definise ciljna grupa kao i pravi trenutak za pokretanje marketingske kampanje. Sada se razmislja o odgovarajucem viralnom pokretacu. Niko nece dobrovoljno da siri poruku a da mu se ne dopada.  Pruzite ono o cemu vredi pricati. Osvojite poene kod primaoca i sve ce poceti da deluje.

Ovde posiljalac treba da motivise primaoca da prosledi poruku dalje. Sto znaci da kampanja mora da bude svima od neke koristi. Ovo ce uspeti, ako na primer, lansirate nesto zanimljivo, nesto sasvim novo, jedinstveno, senzacionalno, korisno, nagradna igra. Pozeljno je da sve bude besplatno za korisnika, da se lako prenosi i da posiljalac bude nagradjen za svoj posao.

Ponekad uspeva i nesto ekstremno, sto preplasi druge. Ovaj nacin moze biti rizican i akcija moze da krene naopacke.

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *