Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Kako funkcionise i sta znaci BUZZ-Marketing?

Kako funkcionise i sta znaci BUZZ-Marketing?

Print Friendly

Iz SAD-a dolaze sasvim novi oblici marketing preporuke do nas, propaganda „od usta do usta“. Preporuke ne nastaju od zadovoljnih klijenata, njihovih distributera vec od specijalnih agencija, koje su se otvorile i u Evropi.

buzz marketingOvakve Buzz-agencije imaju takozvane “Buzzer” (to buzz = zujanje) u njihovim bazama podataka, koji odredjene proizvode ciljno, ali ipak neobavezno namecu kao temu razgovora okolini. Izabrani agenti dobiju proizvod na probu i uputstvo za pocetno kontaktiranje klijenata. Oni rade bez provizije ili profita i nisu obavezni. Oni rade i pricaju sta hoce.

“Buzzen” je za njih sansa za razonodom, dolaze brze do novih informacija, pomazu drugima i sticu odredjeni ugled i uticaj. Ovo donosi samopouzdanje i prestiz. “Buzzer” su po pravilu osobe koji probaju usluge i proizvode pre ostalih, a njihove “zrtve” su ljudi, koji zele da pripadaju nekome ili koji se plase da izgube vezu tj spoj. Pored svega “Buzzer” moze da testira nove proizvode, pre nego sto se izbaci na trziste i tako mogu da uticu na razvoj tog proizvoda, ako je potrebno da se jos nesto promeni.

Kako su Buzz-agenti uspeli da u pravom smislu te reci naprave jednu salamu ukusnu njihovim klijentima. Radi se o Al Fresco salami od Kayem Foods koji nisu uspeli sa obicnim marketingom “ubace” ovu salamu na tanjir americkih potrosaca. Grupa Buzz-agenata je pocela da pravi zabave, na kojima su hvalili ovu salamu. Trazili su ih u prodavnicama i mesnicama, pricali su svojim prijateljima i rodjacima o proizvodu, pitali su svuda u supermarketima za salamu i ako je ne bi nasli poceli su da se zale, kako nema tako izuzetne salame. Stvorila se izuzetna potraznja za salamom. Prodaja i dobit ubrzo su porasli, cak za 1,2 miliona dolara.

Vreme ce da pokaze da li ce nova forma preporuke funkcionisati, da li ce klijenti verovati osobama koje rade kao agenti bez profita i da li ce pratiti njihove savete ili ce ovo da shvate na pogresan nacin, kao prevaru.

http://mlmbiznis.npage.eu

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *