Naslovna / VODI BIZNIS / Kako najjednostavnije naplatiti „Google“ čekove?

Kako najjednostavnije naplatiti „Google“ čekove?

Print Friendly

Iako je „Google AdSense“ možda najjednostavniji način da vlasnici bloga, sajta ili foruma zarade novac bez mnogo muke, on je u Srbiji ujedno i najkomplikovaniji, pre svega zbog procedure naplate „Google“ čekova koja je ovde blago rečeno jeziva, pokazuje istraživanje portala „Kamatica“.

Sistem u suštini funkcioniše ovako, nakon što se prijavite na „Google AdSense“ i odradite potvrdu putem maila od „Googla“ dobijate kôd koji postavljate na različita mesta na blogu ili sajtu. Svaki put kada neko klikne na „Google“ oglas vi ćete zaraditi izvesnu količinu novca. U momentu kada ta suma dostigne 100 dolara koliko je minimalna isplata, „Google“ vam šalje ček na adresu koju ste naveli prilikom registracije.

I to je lepši deo priče. A onda stiže saga o naplati koja po pravilu traje oko mesec dana, naravno ukoliko izaberete banku koja zna šta je „Google“ i u zavisnosti od banke može poprilično da vas košta.

Od 32 banke koliko ih posluje u Srbiji, polovina radi unovčavanje „Google AdSence“ čekova. Kada kažemo unovčavanje, procedura podrazumeva proveru čeka ili inkaso proceduru tj. slanje na naplatu, jer nijedna banka te čekove ne otkupljuje, i nemoguće je da novac dobijete odmah.

Da biste unovčili ček potrebno je da ga odnesete u ekspozituru banke, koja taj ček skenira i šalje na proveru. Ta provera po pravilu traje od 7 do 10 dana, i nakon dobijanja odobrenja, banka će poslati ček na naplatu, a u međuvremenu će staviti blokadu na sredstva koja prebaci na vaš devizni račun.

Blokada u zavisnosti od banke do banke traje od 3 do „suludih“ 7 nedelja i to pre svega zbog toga što se čekovi često vraćaju. Razlozi vraćanja čekova mogu biti loš potpis ili činjenica da je ček oštećen prilikom transporta ili recimo da je ček istekao. Tek nakon potvrde naplativosti čeka, banka skida blokadu i novac možete da koristite.

Prema Zakonu o deviznom poslovanju prilikom donošenja čeka u ekspozituru bićete u obavezi i da popunite Izjavu o osnovu priliva iz inostranstva. Ta izjava ne služi, kao što mnogi misle, kao prijava prihoda koja ide Poreskoj upravi, već pre svega za određivanje šifre po kojoj se knjiži priliv. Za „Google“ čekove banke prihvataju opis „softverske usluge“ što je šifra 302.

Imajući u vidu da „Google“ čekove izdaju inostrana pravna lica banka ih pre isplate klijentima mora proveriti zbog postojanja mogućnosti da izdavalac čeka u trenutku naplate nema pokriće na svom računu ili da je navedeni ček povukao i izdao drugi u zamenu. Zbog svega pomenutog ovi čekovi se nakon otkupa od „Googla“ polažu na devizni račun klijenta i stavljaju na rezervaciju a rok isplate iznosi između 30 i 45 dana. U tom smislu, otvaranje deviznog računa je neophodno kako bi bilo moguće izvršiti otkup deviznih čekova.

Takođe, kako prenosi „Kamatica“, kompanijske čekove u iznosu od preko 5.000 EUR banka Intesa šalje na inkaso pri čemu se ček ne otkupljuje na partiju već samo preuzima od klijenta uz potpisivanje izjave. Provizija u visini od 2% od iznosa na čeku naplaćuje se odmah u dinarskoj protivvrednosti, a nakon prijema pokrića od inobanke, iznos čeka, umanjen za stvarne troškove, knjiži se kao priliv na devizni račun klijenta.

Mala anketa koju je Kamatica sprovela među svim bankama pokazuje da su od banaka koje rade unovčavanje „Google“ čekova Pireaus, Credy i NLB banka najprofesionalnije.

– Kad kažemo najprofesionalnije to znači da nije bilo zbunjenih lica službenika, da nas nisu slali u drugu ekspozituru, da nismo morali besknačno da se objašnjavamo šta je to uopšte „Google AdSence“ ček, kao i da su te banke iste, odnosno prave informacije pružile i putem telefona – objašnjavaju u „Kamatici“.

Po tom pitanju apsolutno su najlošije, napominju u „Kamatici“, Erste i KBC gde su na pozive u različitim ekspozirama dobijali potpuno oprečne odgovore, a službenik jedne od ovih banka ih je čak i uputio kod konkurentske banke.

– Od banaka koje vrše naplatu „Google Ads“ čekova dve najveće na tržištu – Intesa i Komercijalna banka su najveštije, i može se reći da najpristupačnije klijentima. Obe banke po prijemu čeka rezervišu sredstva na deviznom računu klijenta i nakon provere koja traje oko mesec dana sredstva su dostupna. Banka Intesa na inkaso šalje samo čekove čija je suma veća od 5.000 EUR. Unovčavanje čeka u Komercijalnoj banci je i finansijski isplativije jer je provizija 1%, odnosno minimum 200 dinara, dok je u Intesi provizija 2%.

U slučaju manjih iznosa ne treba se dvoumiti i svakao treba izabrati Credy ili OTP banku koje naplaćuju 1% provizije, a vreme unočavanja čeka je takođe oko mesec dana.

Među najnepovoljnije banke ili blago rečeno one od kojih će vas zaboleti glava spadaju Vojvođanska i Sberbanka. Obe zbog visokih troškova koje naplaćuju, a Vojvođanska i zbog toga što za unovčavanje „Google Ads“ čeka traži dokaz o saradnji sa „Google“-om što znači odštampan nalog, email prepisku i sva ostala dokumenta koja potvrđuju da ček zaista po realnom osnovu pripada vama.

Možda Vojvođanska banka ima internu proceduru „Ako Google ne zna ko smo mi – ne znamo ni mi ko je Google“.

Izvor: E kapija

http://preduzetnik.rs/2013/10/23/online-obuka-iz-preduzetnistva/
http://preduzetnik.rs/2013/10/23/online-obuka-iz-preduzetnistva/

Za vas preporučujemo:

vrste brendova

5 načina za brendiranje vašeg proizvoda

Da li i vi obožavate neki proizvod bez očiglednog ili razumljivog razloga? Da li često …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *