Naslovna / POKRENI POSAO / Kako osmisliti dobar naziv firme?

Kako osmisliti dobar naziv firme?

Print Friendly

Prvi korak u kreiranju brenda(marke)  je dobar naziv firme. On mora biti lak za pamćenje i mora da izazove jasnu asocijaciju. Evo nekoliko saveta kako ga kreirati i postarati se da već nije korišćen. Da ovaj posao nije ni malo lak vrlo brzo uvidećete i sami kada probate da date ime svojoj novoj firmi.

Instrukcije: 

  1. Budite kreativni – Razmislite kakvu reakciju želite od ljudi kad čuju ime firme. Zapišite asocijacije na papir i poređajte ih po značenju.
  2. Povezujte – Razmislite o vezi između reči i fraza koje proizvode osećanja koja želite, a onda u rečniku pronađite odgovarajuće sinonime.
  3. Još malo povezujte – Pronađite grčke ili latinske izraze za Vaše reči. Razmislite koje boje, biljke, životinje, i sl. mogu da se kombinuju sa tim pojmovima.
  4. Eksperimentišite – Igrajte se kombinacijama primarnih reči i njihovih delova. Ne budite probirljivi, samo sastavite listu.
  5. Obnovite – Pročitajte ponovo sva imena da biste imali jasnu predstavu na šta Vas svako asocira i koliko je zvučno.
  6. Komunicirajte sa drugima – Prođite listu sa nekim kome verujete. Neka Vam kaže na šta svako ime asocira i koliko je upečatljivo.
  7. Nađite prioritete – Odbacite sve one nazive koji se ne uklapaju a od preostalih napravite listu prioriteta.
  8. Proverite druge brendove – Budite sigurni da neko već nije iskoristio to ime u Vašoj branši. Postoji mogućnost da dve firme koje se bave različitim delatnostima imaju isto ime, ali to može i jednima i drugima stvoriti neprilike.
  9. Proverite imena internet sajtova – Vi, naravno, želite ImeVašeFirme.com, ali ako je već zauzeto, možda želite da razmotrite ponovo svoj izbor.
  10. Pretražite internet – Čak i ako niko nema isto ime, proverite šta dobijate kad na pretraživaču ukucate naziv Vaše firme ili deo naziva. To nužno ne znači da ga nećete koristiti, ali je dobro da znate.

Saveti: 

  1. Izbegnite imena bazirana na vlastitim imenima, npr. Kafana kod Mileta ili Srećkovo sokače. Teško se pamte i skoro da je nemoguće od njih napraviti marku.
  2. Izbegnite i opšta imena koja doslovno opisuju proizvod/uslugu kao Konsultanska Kompanija ili Agencija za nekretnine itd.
  3. Generalno, nemojte se služiti ni geografskim imenima. Pored toga što se teško pamte, imaćete problem ukoliko se odselite ili proširite. Postoje izuzeci kada želite da stvorite lojalnost na lokalu, npr. kada otvarate lokalni bar.
  4. Preporučuje se da imenom ne isključujete budući proizvodno uslužni asortiman. razmišljajte na duge staze.
  5. Potrudite se da ime bude kratko i lako za izgovor

Za vas preporučujemo:

Pokreni se za posao-novi konkurs

Poštovani prijatelji obaveštavamo vas da je 25.10.2016 godine raspisan novi konkurs projekta pokreni se za …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *