Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Kako postati Vloger?

Kako postati Vloger?

Print Friendly

Youtube je drugi najveći pretraživač u svetu koji vam može pomoći u dovođenju velike količine web prometa, pomoći u izgradnji vašeg brenda. Ali šta je vlog? Vlog je isto što blog, samo u drugoj formi. Dok kroz blog (lični ili kompanijski) „pričate priče“ u tekstualnoj formi, tako kroz vlog firma ili pojedinac „priča priču“ kroz video snimak, odnosno video log – vlog.

youtube-vlogger

VLOGOVI NA YOUTUBE SU ODLIČNA MARKETING ALATKA ZA PROMOCIJU

Zašto? Zato što se pregleda više od 4 milijarde puta. Oko 60 sati videa se postavi na YouTube svakog minuta. Mesečno se gleda 3 milijarde sati videa. 800 miliona jedinstvenih korisnika poseti YouTube svakog meseca. Dnevno se na Facebooku pregleda videa s YouTube u ukupnom vremenu koje, preračunato, iznosi 500 godina. I još malo statistike. Na Twitteru se u jednom miniutu podeli oko 700 videa, dok sadržaje na ovom pretraživaču sa mobilnih telefona pregleda oko 600 miliona ljudi.

vloger Eduka plus

NAJBOLJI NAČINI DA ISKORISTITE YOUTUBE

Prva stvar koju treba da uradite jeste da razmislite o strategiji za svoj YouTube sadržaj: koju temu će pokrivati vaša videa, kako će ona biti predstavljena, kako će privući gledaoce, koliko često ćete objavljivati novi video itd.

U suštini, ne morate da potrošite mnogo novca da bi postigli uspeh na YouTube-u. Autentičnim videom ćete postići mnogo više nego sa standardnim poslovnim videom. Vaš video treba ili da inspiriše pozitivne emocije ili da reši konkretne probleme ljudi (tutoriali, recenzije, itd.). Najbolja strategija je da postavljate kratke video klipove.

Video, Movie, Making.

  • Planirajte objavljivanje svog videa – uvek ih objavljujte u određenoj dinamici (na primer: jedan novi video nedeljno ili mesečno)
  • Snimite video sa opremom koju imate (web kamera, kamera telefona i sl.) – Vrlo često mnogo bolje prolaze amateri nego oni video klipovi iza kojih stoji profesionalna produkcija. Ipak, obratite pažnju na zvuk u videu. Nabavite bolju mikrofom bubicu zbog dobrog zvuka u videu.
  • Postavite i optimizujte Youtube video – YouTube ima sopstveni alat za istraživanje ključnih reči – Youtube Keyword Tool. Taj alat će vam pružiti uvid u to šta korisnici traže na YouTube. Alat vam daje procenu nivoa web prometa za različite ključne reči i fraze, te vam nudi svoje predloge na osnovu zadatih ključnih reči. Tako ćete lakše rangirati svoj video. Trudite se i da naslovi budu takvi da podstiču da ljudi kliknu na njega.
  • Promovišite svoj video – To možete uradite tako što ćete postaviti video u svoj blog ili na Facebook stranicu (uvek ugraditi, ne linkovati), tweet-ujte o njemu i postavite ga na sve ostale vaše društvene profile koje imate.
  • Kreirajte svoj YouTube kanal – Kao što su to vaši profili na Twitter-u ili Facebook-u., napravite i svoj YouTube kanal. To je mesto na koje otpremate (upload) sve vaše video klipove. Kreirajte svoj YouTube kanal i na njega dodajte sve bitne informacije, uključujući i vaše linkove (vaše profile na Facebook, Twitter i dr.) opis, lokaciju itd.

tips-for-travel

KOJE TEME ODABRATI? PRIMENITE PRINCIP VLOGA IZ HUMORISTIČKE SERIJE

U seriji „Last Man Standing“ koja prati život Majka Bakstera – direktor marketinga u firmi „Outdoor Man Store“ prikazano je kako ozbiljne kompanije promovišu svoje proizvode i kako koriste napredne tehnologije i moderne marketing alate za promociju svojih proizvoda i povećanje prodaje. Dakle, kroz vlogove na svom sajtu oni promovišu svoju prodavnicu, prave bazu mladih potrošača koji posećuju njihov sajt i na taj način se informišu o njihovim proizvodima, i na kraju povećavaju svoju prodaju.

Serija

Naime, Majk Bekster  jednom nedeljno snima vlog za korporativni sajt prodavnice. Obrađuje mnoge teme, od toga da li je roze boja ok (u koje vreme su prodavali roze kampove, roze muške jakne i time „bustovali“ njihovu prodaju), preko raznih tema o pecanju i hrani (jer prodaju sve što ima veze i sa pecanjem kao i pripremanjem hrane napolju), do tema o životinjama, najboljim godišnjim dobima, mesecima i danima za rafting (jer prodaju i celu opremu za rafting i slične sportove).

I na mobilnom

Zamislite samo da veliki marketi imaju vlog na svom sajtu ili na svom YouTub kanalu i da samo jednom nedeljno snime sadržaj poput „Najbolji najmanji proizvod nedelje“ ili „Kako kupovati kada je napolju 40 C u hladu“. Uzmimo sada primer neke prodavnice nameštaja koja ima vlogove: „ Dizajnirajte svoj prostor za samo jedan dan“ „Kako od stare napraviti novu kuhinju“, „Kako stare zavese da iskoristite za jastučnice“. Dobit bi bila višestruka.

U Srbiji, nijedna kompanija to ne radi na ovaj način. Korisnici društvenih mreža i pretraživača ne žele više tv reklame, već kvalitetan i šaljiv sadržaj. Stoga probajte i poboljšajte svoju prodaju.

oprema

I ZA KRAJ – SRPSKI MLADI YOUTUBERI

Ako ste mnogo mladi i nemate firmu ili svoj sajt, predlažemo da primenite princip najpoznatijih srpskih Youtubera. Milan Inić je jedan od najpopularniji YouTubera u Srbiji. Njegove video klipove je na internetu do sada pogledalo više od 10 miliona ljudi. Reć je o Novosađaninu pod imenom „Jaserštajn“. Uglavnom ga prate tinejdžeri.

images vlog

Tu su i Zvoganj ili Danilo Dabić sa animacijama „Copetova kuhinja“, zatim Gastoz ili Nenad Marinković, koji snima parodije i šale, Nixa Zizu ili Nikola Jovanović, koji snima skečeve i savete za bodybuilding. Pod imenom „Srpski tutorijali“ snima Aleksandar Leštarić koji na svom YouTube kanalu otkriva tajne vezane za računare i tehnologiju. Najpoznatiji u oblasti igrica bavi se Bogdan Lalovic „Serbian“, dok Milica Perić na kanalu „Kovalska“ postavlja video klipove igrica, skečeva i raznih recenzija.

Ana Veljković

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *