Print Friendly, PDF & Email

Može se slobodno reći da je 2014 godina bila jako teška za preduzetnike, mala i srednja preduzeća.Veliki broj je podlegao smanjenoj tražnji, sužavanju tržišta i nedostatku novca.Sva je prilika da će i 2015. godina biti slična, pa upravo zato dajemo vam tri dobra saveta kako održati posao i naći nove načine za zaradu.

1.Analiza troškova

I ako se zna da je ovo suština svakog kvalitetnog poslovanja, naši ljudi često prelaze preko ovakve analize.U svakom slučaju ako ne posedujete računovodstvene podatke preporučujemo vam da napravite sebi jednu tabelu kako bi imali lakši pregled.Potrebno je najmanje jedanput mesečno raditi ovakve analize.Vodite računa da smanjivanje troškova ne utiče na kvalitet vaših proizvoda ili usluga.Česta greška je kada gledamo da uštedimo na radnicima ili na marketingu to za posladicu ima smanjenje prodaje i onda se takve uštede gotovo ne vide.

2.Ulaganje u znanje

Poznata je izreka „Mala bara a mnogo krokodila“.Upravo tako nas tržište očekuje u narednom periodu.Da bi se izborili sa konkurencijom danas je jedini resurs u koga se možete pouzdati znanje.Naša preporuka je da napravite plan obuka koje ćete pohađati ili vi ili vaši radnici a koje za cilj imaju unapređivanje poslovanja.Uobičajena praksa firmi je da na obuke idu samo kada se mora.Preporučujemo da razmislite o obukama iz računovodstva , finansijske analize i internet marketinga.Prve dve obuke kako bi efikasnije upravljali firmom a zadnja kako bi na najbolji način proširili tržište.

3.Marketing

Mislite da ste dobri u ovoj kategoriji?Ne zavaravajte se uvek može bolje.savetujemo vam da iznađete nove načine marketinga.Neverevatno zvuči podatak da skoro 80% malih firmi u Srbiji nema svoj web sajt.A i oni koji ga imaju gotovo da ne koriste internet marketing, pa je jedna moćna marketinška alatka gotovo neupotrebljiva.Kada ste zadnji put radili promociju vaših proizvoda i usluga?Marketing je široko polje te vas ohrabrujemo da da pustite mašti na volju i napravite sebi put do uspeha!

Piše:Bojan Bojović