Naslovna / PRODAJA I MARKETING / 5 razloga zašto treba da uradite lokalni SEO

5 razloga zašto treba da uradite lokalni SEO

Print Friendly

U vremenu kada 40% svetske populacije koristi internet svakodnevno SEO optimizacija je proces koji skoro svaka firma sa online prisustvom uključuje u svoj marketing plan. Mali broj preduzeća ulaže u SEO optimizaciju za poslovanje na određenoj geografskoj lokaciji za proizvode, tj. usluge koje pružaju. To je velika šteta, jer prednosti koje nude nove tehnologije treba iskoristiti. Važno je razumeti zašto je lokalni SEO sve važniji.

google-iphone-mobile-ss-1920-800x450

Razlog 1 – Pretraga putem mobilnih telefona

Podaci pokazuju da je od 2010. do 2014. korišćenje mobilnih telefona za pretragu interneta  poraslo za 394%. Skoro polovina korisnika (48%) smatra da ukoliko sajt nije prilagođen pametnom telefonu toj kompaniji nije stalo do posla. Stoga je optimizacija sajta za mobilne telefone obavezna stavka prilikom izrade i održavanja istog. Ukoliko niste sigurni da li je vaš sajt prilagođen za mobilnu pretragu, možete besplatno proveriti na Test Google Mobile stranici.

50% ljudi koristi isključivo telefone za pretragu, kucajući pritom i svoje mesto. Takođe, korišćenje virtuelnih pomoćnika (Cortane, Siri i Google OK) zahteva da optimizujete sajt, da bi glasovnom pretragom korisnici mogli da dođu do vas.

Prema podacima Google Think Insight-a svaka treća pretraga se obavi neposredno pre odlaska u prodavnicu, a 50% pretraga rezultira posetom prodavnice.

carreras_ejecutivos

Razlog 2 – Manja konkurencija

Ukoliko rešite da koristite lokalni SEO imaćete manju konkurenciju. Korišćenjem ključnih reči za vaše proizvode na nacionalnom nivou, za konkurente imate sve kompanije koje proizvode slične proizvode ili pružaju slične usluge u zemlji, dok je na lokalu taj broj manji. Npr. u Nišu ima daleko manje prodavnica bebi opreme, nego u celoj Srbiji.

Fokusiranje na geografski položaj gde poslujete dovešće do manjeg broja potencijalnih pretraga, ali će postojati veća mogućnost da iste pretrage rezultiraju kupovinom vašeg proizvoda ili usluge. Optimizacija sajta za lokalne pretrage učiniće vas bližim manjem broju stanovništva za koje je verovatnije da će postati vaši korisnici.

online-shoping

Razlog 3 – Prilikom kupovine korisnici pretražuju internet

Podaci istraživanja pokazuju da trenutno 90% korisnika interneta prilikom kupovine koristi pretragu na internetu. Očekuje se da će praktično svi korisnici interneta koristiti isti prilikom traženja informacija. Ukoliko vas korisnici ne budu pronašli na internetu okrenuće se vašim konkurentima, a to ne želite.

Google i ostali pretraživači rangiraju pretrage prema lokaciji gde se korisnik nalazi. Bez obzira na to što ste jaki u Srbiji, konkurencija sa dobrom optimizacijom lokalne pretrage može vas prestići.

mobile-local-seo

Razlog 4 – Prilika za pozitivan marketing

Putem optimizacije za lokalnu pretragu povećavate i mogućnost za lokalnu vidljivost. Objavljivanjem zanimljivog i aktuelnog sadržaja o vašem gradu, naselju ili regionu primetiće vas lokalni mediji i potencijalni saradnici. Prisustvom na društvenim mrežama možete izgraditi poverenje korisnika.

Podaci pokazuju da 67% mobilnih korisnika želi reklame proizvoda i usluga koje mogu dobiti u svom gradu ili regionu. Dobro bi bilo da ponudite lokalnim korisnicima promocije, specijalne ponude i podršku.

Local SEO

 

Razlog  5 – Pokazatelji dobre prakse

Lokalni SEO je mnogo jednostavniji nego što misle marketeri i biznismeni. Za početak, na svakoj društvenoj platformi koju koriste vaši korisnici budite prisutni. Učlanite se u privredne registre i slična udruženja, dajte svoje podatke sajtovima za oglašavanje i informisanje, da bi mogli korisnici interneta sa tih sajtova i stranica da dođu do vašeg sajta (ujedno time i povećavate saobraćaj na sajtu). Neka vaši podaci – ime, adresa i broj telefona budu svuda tačni. Podaci pokazuju da je 68% korisnika koristilo Google kada je htelo da pozove neku firmu ili tražilo direkcije da bi došlo do nekog mesta.

Dugoročna marketing strategija bi trebalo da podrazumeva prisustvo lokalnim događajima, uključivanje u lokalnu zajednicu, kao i pisanje bloga i saopštenja o vašoj kompaniji. 52% ispitanika je reklo da je kompanijin blog razlog zašto su se odlučili na kupovinu proizvoda ili korišćenje usluge te firme. Snažno društveno prisustvo u lokalnim vestima, pominjanje regiona ili grada kad god se ukaže prilika online, dovodi do povećanja saobraćaja na  vašem sajtu i drugim platformama.

local-seo

Bez obzira na to da li imate malu lokalnu radnju ili veliku nacionalnu kompaniju, morate što pre da razmišljate o svojoj lokalnoj SEO strategiji, jer konkurencija ne spava i postaje sve veća. Lokalni SEO je danas bitniji nego ikada ranije za vaš poslovni uspeh. Pomoću njega, sa vrlo malo ulaganja, fokusiraćete se na potencijalne korisnike, raširiti svest o svom brendu i povećati prodaju.

Za vas preporučujemo:

poslovni sofver

7 Twitter alata koji povećavaju produktivnost

Twitter je druga svetska mreža po posećenosti, odmah iza Facebooka. Najnovija vest iz ove kompanije …

jedan komentar

  1. Radmilo

    Cao svima na casu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *