Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Marketing usluga

Marketing usluga

Print Friendly

Usluga je akcija sa kojom činite nešto nekome, za neku nadoknadu.U suštini usluga je nameterijalne prirode, dok je proizvod uvek materijalan.Usluga se uglavnom konzumira na mestu prodaje i njen utisak vrlo brzo nestaje. Dajemo primer osobe koja jednog dana može imati brzu i ljubaznu usluigu a drugog dana suprotno.Pa zato stručnjaci za marketing kažu često da je usluga:

Jedinstvena

Primer za ovo je pozorišna predstava, jednostavno ako odete u pozorište vi ste konzumirali uslugu, međutim ako kupite DVD sa predstavom vi ste već kupili proizvod.

Nematerijalna:

Usluga nema pravi fizički oblik ili prisustvo kao proizvod.Na primer auto osiguranje može imati premiju u obliku papira, ali sama finasijska usluga se nemože dodirnuti.

Neponovljiva:

Kada jednom izvršite neku uslugu, gotovo da ne postoji mogućnost da ponovite takvu istu ponovo.Primer za to je svetsko prvenstvo u fudbalu , svaka utakmica je za sebe a prvnestvo će se odigrati tek kroz četiri godine sa nekim drugim akterima.

Raznovrsnost:

Već smo rekli da su ljudski prsti upleteni u svaku uslugi, pa samim tim ne postoje dve istovetne usluge.Na primer parkiranje auta u hotelu koje vrši hotelska služba je svaki put drugačije i po svojoj brzini i po svome kavlitetu.

Pravo svojine:

Ovo pravo se ne može garantovati na usluge.Na primer serviser vam može popravite klima uređaj ali vi ne posedujete niti servisera ni opermu a ni njegovu uslugu.Ne možete je prodati kada ste je jednom primili kao uslugu, a ni polagati pravo na nju.

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *