Naslovna / VODI BIZNIS / BUSINESS &LIFESTYLE / Namirnice koje smanjuju nivo stresa na poslu

Namirnice koje smanjuju nivo stresa na poslu

Print Friendly

Svaki posao je stresan, bilo da je to posao naših snova ili onaj koji obavljamo samo zbog zarade.  Još kada to iskombinujemo sa ubrzanim tokom života kakav nam je nametnuo moderan život, ne obraćamo mnogo pažnje na to šta jedemo, posebno na poslu. Ipak, dobra vest jeste da zdrava ishrana ne znači uvek kompletan kuvan obrok i vreme koje oduzima njegova priprema. Dovoljno je samo da znate koje namirnice su zdrave i hranljive i  doprinose psihičkoj ravnoteži.

Verovali ili ne, ali na prvom mestu je ČOKOLADA!

Da,  čokolada stimuliše rad centra za nagrađivanje u mozgu i doprinosi da hormoni sreće preplave naš organizam. Dovoljno je konzumirati samo kocku čokolade dnevno. Posebno je preporlučljivo da to bude crna čokolada. I dobro zapammtite – bitna je mera! Nemojte da vam ovo postane izgovor za prekomerno kozumiranje slatkiša!

Sigurni smo da svi dan otpočnu šoljom kafe sa mlekom. Iako je to pretežno iz razloga da bi se razbudili, dobro je znati šta još rade ove dve namirnice zajedno, našem organizmu. MLEKO sadrži aminokiseline koje aktiviraju rad mozga, a KAFA poboljšava koncentraciju, aktivira centar za govor i skraćuje vreme reakcije, pa je dobra kombinacija mlečnih prozivoda sa kafom. Kofein najuspešnije potiskuje adenozin, neurotransmiter koji stvara osećanje umora, pa je preporljučljivo da se kafa pije u gutljajima tokom celog dana, a ne odjednom, baš kada vas uhvati kriza. 

BANANE I AVOKADO spadaju u grupu namirnica koja smanjuje nivo stresa i popravlja raspoloženje  jer ugljeni hidrati, fruktoza, glukoza i biljna verzija serotonina podstiču izgradnju serotonina u organizmu. Osim toga, voće održava nivo šećera u krvi na konstantnom nivou u narednih nekoliko sati, što doprinosi budnosti i dobrom raspoloženju.

Za ljubitelje salata, preporučujemo konzumranje ZELENE SALATE u obroku. Ova namirnica zahvaljujući folnoj kiselini poboljšava pamćenje i popravlja raspoloženje.

Takođe, ukoliko volite povrće dobro je da znate da je nas i KROMPIR čini srećnim! Naravno, ne u pomfrit ili drugi ne baš tako zdrav način pripreme ove namirnice, već isključivo kuvani krompir. Tajna je u tome što naš organizam veoma brzo svari skrob iz krompira. Već 30 minuta nakon konzumacije dolazi do izbacivanja insulina, koji ne samo da daje energiju već i dobro raspoloženje.

I na kraju, ali ne i najmanje važne namirnice zadužene za bolje raspoloženje – SIR I JOGURT . Ove namirnice su posebno važne za žene, jer mlečni proizvodi daju kalcijum, koji suzbija promene raspoloženja koje nastaju usled predmenstrualnog sindroma. Dovoljno je da žena kroz mlečne proizvode dnevno unese 1.200 miligrama kalcijuma i može brže  bolje da savlada napetost i neraspoloženje.

Za vas preporučujemo:

Koliko košta selidba i kako da prođe bez stresa?

Koliko košta selidba i kako da prođe bez stresa? Ukoliko je došao dan, da svoj …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *