Print Friendly, PDF & Email

„Uči na greškama drugih“, stara je narodna izreka koja bi trebala da vam bude vodilja u poslu. Zato, kada dođe trenutak da kreirate obeležje  firme, kako bi bilo što efektnije, najpre obratite pažnju na greške drugih.

Pet osnovnih grešaka u kreiranju efektnog znaka:

1. Pokušaj da bude razumljiv i elegantan,

2. Razmišljanje o tome kako će se uklopiti u okolinu,

3. Težnja da bude efikasan i da se uštediti što više na istom,

4. Sadrži previše informacija,

5. Postavljanje suviše visoko (u gradu postavite svoj logo nisko, dok van grada, kraj puta, znakove firme možete postavljati visoko).

Šta jos?

Sada, kada ste obratili pažnju na najosnovnije greške prilikom kreiranja, razmislite o tome kakve znakove najviše primećujete. Da li ste zapazili da su najbolji znakovi upravo najčudniji pripadnici njihove vrste. Zašto…?  Zato što su primećeni i kada ljudi ne gledaju sa pažnjom u njih. Možda zvuči neobično, ali je efikasno.

Primer znaka HOLLYWOOD

Ne mogu svi znakovi da postanu legendarni, ali ne smeta da ova pravila koja odlikuju sve velike znakove firmi imate u glavi.

Kao primer efektnog znaka uzećemo velika bela slova stavljena na brda Južne Kalifornije HOLLYWOOD,  znak  koji je poznat širom sveta.  Da li ste znali da je taj znak u počeku služio kao reklama za jednu firmu koja se bavila nekretninama…

Zašto je ovaj znak tako uočljiv?

Pre svega, zato što ima sve odlike dramatičnosti jednog logoa:

– Izuzetno je uvećan

-Dobro postavljen

-Trodimenzionalan

On je drugačiji, odudara od svoje okoline zbog:

Boje. Na primer bela slova Holivud jako odoudaraju od zelene površune brda na kojim su postavljena.

Postavljanja. Čuveni znak Holivud nije na nekoj tabli. Svako pojedinačno slovo je postavljeno u brdo.

Konteksta. Ne postoji ništa u okolini što će ga zasenit, ili, ukoliko postoji, odlično slaže sa samim znakom.

Nešto nije u redu sa njim. Da li ste primetili da slova znaka Holivud , nisu u nivou već da rastu i padaju u skladi sa terenom.Ovo ih čini veoma dobrim za pamćenje.

Sumnjamo da su tvorci znaka Holivud ovo uradili sa namerom, ali oni su radili na tome, pa neke stvari se dese i slučajno zar ne? Imate li hrabrosti i odlučnosti da uradite nešto zaista jedinstveno? Možda vam se posreći pa dobijete i neki slučajni bonus.Ukoliko ste takvi nemojte se čuditi da javnost za kratko vreme prihvati vašu ideju.