Naslovna / POKRENI POSAO / Odbrojavanje do starta vašeg biznisa

Odbrojavanje do starta vašeg biznisa

Print Friendly

Korak 1. Zadržite Ličnu koncentraciju na posao

Pokretanje posla je veoma teško. Iako imamo dobru ideju, ostali nas mogu provocirati i pobuditi nam sumnju, na primer pitanjima: „Gde ćeš naći novac?“, „Kako ćeš prodati robu?“ Vaša najbolja strategija u tom slučaju bi bila da preusmerite tu negativnu energiju koja će Vam dati snage da istrajete u tome što ste zaplanirali. Počnite tako što ćete definisati Vašu nameru, Vaš cilj i svrhu svega što radite. Ovo će zaokružiti Vaš emocionalni temelj koji je veoma važan za pokretanje posla.

Postoje dve vrste namere, unutrašnja i spoljašnja. Vaša unutrašnja namera se sastoji od glavnih ciljeva u poslu koji će itekako uticati na Vaš život, spoljašnja se odnosi na ono kako će posao doneti koristi ljudima oko Vas.

Podelite Vašu unutrašnju nameru sa drugima(možete je i napisati i predstaviti).To će Vam omogućiti mnogo veće samopouzdanje, kada ljudi čuju i razumeju Vašu nameru postaće motivisani da vam pomognu.

Predstavite Vašu spoljašnju nameru, opišite problem koji imate sa proizvodom ili uslugom. Ko tu može pomoći?. Ljudi koji imaju ličnu korist od toga, radije će vam dati ideju ili savet kako da poboljšate proizvod ili uslugu nego postavljati pitanje o svrsishodnosti vašeg proizvoda.

Često će se desiti da je neko već započeo posao sličan Vašem. Ipak niko nema ideju baš istu kao i Vi – zadržite samopouzdanje i iskoristite konkurenciju kao inspiraciju a ne kao povod za sumnje i razmišljanja.

 

Korak 2. Napravite efikasnu reklamu

Kada većina ljudi čuje za novi proizvod ili uslugu, oni odmah pitaju sebe „kakve ja koristi imam od toga“

Ljudi sebi postave ovo pitanje u roku od 10 sekundi. Da bi inspirisali ostale da Vam pomognu da uspete, Vi treba da razvijete efektnu poruku, koja će pomoći ljudima da odmah prepoznaju korist od Vaše ponude. Vaša efektna poruka treba da bude kratka, moćna, bazirana  na koristi koju kupci dobijaju od Vas.Koristi koje nudite Vas odvajaju od konkurencije i omogućavaju ljudima da Vas lako zapamte. Kupci na kraju postaju deo Vašeg prodajnog tima jer preporučuju Vaše proizvode drugim kupcima.

Pravljenje „pobedničke“ reklame koja ljude nagoni na razmišljanje je u osnovi veoma jednostavno. Prvo zapišite kako Vaš posao pomaže mušterijama. Izaberite one reči koje Vam izlaze iz srca. Onda izaberite one reči za koje mislite da su najbolje, da bi dobili jednu rečenicu koja opisuje sve što želite reći o Vama i Vašem poslu. Na primer ako ste vlasnik restorana, možete napisati: “Zdrava hrana koja zadovoljava svaku ljubav  prema hrani!“ Koristite vašu efektnu poruku svud, na svim reklamama, vizit karticama itd. Što više ljudi čuje za vas to više poslovnih ideja možete napraviti.

Korak 3. Otkrijte šta funkcioniše

Kompanije plaćaju milionima profesionalne istaraživače tržišta, da bi saznali šta ljudi zaista žele i na koji način to žele. Vi možete doći do korisnih informacija jednostavnim prisustvom na terenu i otkrivanjem kako bi Vaš proizvod ili usluga mogla da zadovolji kupce.

Izvadite glavu iz peska, odmaknite se od kompjutera, i razgovarajte sa drugim ljudima koji su uspeli u poslu. Informacije iz realnog sveta sačuvaće Vam vreme, novac i živce.

Posetite preduzetnike u Vašem komšiluku ili u drugim gradovima. Pitajte ih kako da uspete brzo i koje greške treba da izbegnete. Pokušajte da ih zamolite da sednu i razmisle sa Vama o idejama i strategijama koje imate na umu bez cenzurisanja i osuđivanja.

Bilo bi dobro i da proučite sve dostupne članke o Vašoj poslovnoj grani. Iskoristite znanja iz njih. Kupite notes i zapisujte svaku ideju, nemojte ih gubiti, sutra već možda neće biti tu.

Korak 4. Prekinite da pokušavate da  ubedite ostale ljude

Umesto toga, inspirišite ih Vašim planom prodaje.

Kada govorite pozitivno o poslu to inspiriše ostale ljude  da Vam pomognu da uspete, pre nego što ih nagoni da preispituju Vaše sposobnosti. Vaš plan prodaje na jednom listu vrlo lako pravi poverenje kod ljudi, na njega stavite ključne prihode koji će potkrepiti Vaša obećanja, obavezno na njega prenesite sve Vaše želje.

Usredsredite se na koristi od posla.

Recite drugima šta prodajete, napravite spisak od tri vaša najbolja proizvoda ili usluge.

Pokažite ljudima da posao funkcioniše: Obezbedite dva primera iz stvarnog života, u kojima ste uspešno završili posao.

Dokažite da ste uspešni: Napravite svoju kratku biografiju gde ćete ubaciti sve poslove koje ste do sada uspešno obavljali.

Sredite da vas lakše kontaktiraju, obezbedite vaše kontakt informacije.

Vaš plan prodaje biće kamen temeljac za sve marketinške napore. Takođe može biti od koristi za otvorenu konverzaciju sa potencijalnim kupcima.

Korak 5. Živite u realnosti

Kako razvijate posao, bićete u prilici da doživite razne situacije koje će uzdrmati Vaše samopouzdanje. Nemojte to shvatiti kao da više nemate volju da radite, već na to gledajte kao prizemljenje u novu stvarnost. Da biste uspeli, nemojte previđati nijednu pretnju. Ponovo afirmišite predanost, i definišite strategiju kako biste krenuli napred u novim uslovima.

Ponovo razmislite o svemu što ste postigli, i izlistajte – razmislite o novim poslovnim opcijama.

Napravite listu svih pretnji koje ste otkrili i označite ih kao one koje se mogu izbeći i one koje se nemogu izbeći.

Razmislite o koracima da biste se izborili sa pretnjama koje se ne mogu otkloniti, najbolje je da se posavetujete sa nekim kome verujete. Probajte, ako je to ikako moguće, da pretnju pretvorite u priliku.

Pomirite se da morate da živite sa nekim stvarima, i budite spremni da se borite. Povratite samopouzdanje (tako što ćete obećati sebi da se nećete predavati).

Korak 6. Isprobajte svoju ideju za posao

Prevelika želja za uspehom ponekad zamagljuje rasuđivanje. Vaše mišljenje da znate šta je najbolje za vaše mušterije je jedna od najčešćih grešaka u započinjanju posla. Da biste izbegli „prodaju samom sebi“ potražite savet iz stvarnosti od prijatelja i potencijalnih mušterija.

Veoma je važno da ovo uradite na samom početku, zato što možete ispraviti sve greške po veoma niskoj ceni.

Za vas preporučujemo:

Pokreni se za posao-novi konkurs

Poštovani prijatelji obaveštavamo vas da je 25.10.2016 godine raspisan novi konkurs projekta pokreni se za …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *