Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Potencijalni kupci će stvoriti sliku o vama na osnovu ovih stvari. Potrudite se da budu lepe.

Potencijalni kupci će stvoriti sliku o vama na osnovu ovih stvari. Potrudite se da budu lepe.

Print Friendly

Moja devojka i ja uveliko planiramo zajednički život.

I dok majstori rade, mi smo već počeli da gledamo sve ono što nam je potrebno za uređenje: pločice, kuhinje, nameštaj i sve ostalo po redu.

Sednemo.  Guglamo.  Gledamo.  Merkamo.  Kombinujemo.

I tako već nedeljama.  Sve se svelo na ovo:

not amused

(Ozbiljno, ljudi.  Ponuda je… Dajte potrudte se malo.)

I primetio sam nešto zanimljivo.

Potpuno nesvesno, i devojka i ja smo se na pojedinim sajtovima zadržavali duže nego na ostalim sajtovima.  Čak iako je ponuda slična.

Jednostavno, duže smo se zadržavali na sajtovima koji su bili LEPI.  Lepo dizajnirani.  Sa jednostavnom navigacijom.  Pregledni.

Sve ostale smo gasili.  Nažalost, mnogo je onih koji nisu ni funkcionalni, ni lepi.  Ali, ipak ima i onih koji to jesu, tako da imamo izbor.

To mi je i dalo ideju za ovaj tekst.

Mi, ljudi, volimo stvari koje izgledaju lepo.  Divimo se lepim stvarima i lepim ljudima.  I verujemo onome što smatramo lepim.  To je tako, sviđalo se to nekome ili ne.

A zašto je to tako, to je već tema za psihologe, sociologe i ostale loge.  A i nije za ovaj tekst.

Vaše je samo da, ukoliko želite da potencijalni kupci/klijenti obrate malo više pažnje na vas, prihvatite ovo kao činjenicu i potrudite se da vam ovih sedam stvari izgleda onako kako treba.

Naravno, mala napomena.  Nije dizajn jedino što vam je potrebno da bi vam potencijalni kupci verovali.  Ima tu još mnogo manje i više bitnih elemenata.  Ali, izgled je nešto što je prvo uočljivo.  Nešto na šta prvo obratimo pažnju.  Zato je dizajn vaša prva linija “napada”.

Dakle, sedam stvari koje jednostavno MORAJU da budu lepo dizajnirane, kako bi vam potencijalni kupci posvetili pažnju su:

Sajt

Ok, da raščistimo jednu stvar.

Flash sajtovi nisu cool.

Sajtovi na kojima odmah kreće muzika nisu cool.

Sajtovi na kojima je sve animirano nisu cool.

Sajtovi koji su pregledni, jednostavni i prijatni za oko su cool.  Na takvom sajtu će se ljudi duže zadržavati, posvetiće mu više pažnje, što znači i veća šansa da dobijete novog kupca.

I ne.  Takvi sajtovi ne koštaju nekoliko hiljada evra.  I ne, to ne može da vam uradi “komšijin mali” za 30€.

Ako ne poznajete nekoga ko je web dizajner, nađite nekog preko GreenDesign.rs.  Napravite konkurs, odredite nagradu koju dajete pobedniku i dobićete desetine predloga i ideja od dizajnera iz cele zemlje, a vaše je samo da odaberete onaj dizajn koji vam se dopada i dogovorite detalje sa tim dizajnerom.

Logo

Apple.  Google.  Nike.  Coca-cola.  Pepsi.  Ferrari.

Na sam pomen ovih imena, vi već znate kako izgleda njihov logo.  A kada vidite logo, odmah znate koji je brend u pitanju.

Logo ne mora (a često i nije) neka fensi slika.  Logo može da bude i obično ime vaše firme, sa stilizovanim slovima i možda još par detalja.  Kao Coca-cola.

Često ćemo zaboraviti stvari koje pročitamo ili čujemo.  Ređe ćemo zaboraviti ono što vidimo.

A vaš logo će vam upravo pomoći u tome da vas kupci bolje zapamte.

Kao i kod sajtova, neće vas koštati malo bogatstvo, ali ne možete ni proći sa 50-ak evra.  Osim ako vam brat od tetke nije dizajner.  Onda možda hoćete.  U suprotnom,GreenDesign.rs već okuplja gomilu dizajnera spremnih da vam daju gomilu ideja.

Profili na društvenim mrežama

Zamisliću da živim u savršenom svetu i da već koristite Facebook, Twitter, LinkedIn i ostale društvene mreže u svom poslovanju.

Ljudi sve češće informacije traže na društvenim mrežama.  Tako da su vaši profili na društvenim mrežama (koje vi već imate i redovno ažurirate, je l da?) često i prvi kontakt potencijalnog kupca sa vašom kompanijom i vašim brendom.

Uglavnom je to samo par slika: profilna, cover i možda još jedna ili dve, zavisno od društvene mreže.   Tako da će vaš logo svakako biti u centru pažnje, ali dobar dizajner može da, uz malo mašte, i od tih par slika napravi pravo remek delo.

Baneri

Ukoliko se reklamirate na drugim sajtovima, izrada banera je nešto za šta MORATE unajmiti dizajnera.

Naravno, ja kao marketar, uvek kao najbitniji element stavljam reči koje se nalaze na baneru, ali me je iskustvo naučilo da su reči i dizajn dve strane iste medalje, i da jedno bez drugog NE MOGU.

Posao dizajnera je da napravi baner koji će privući pažnju ljudima.  Posao marketara je da ljudi na taj baner i kliknu.  A ako se zadesi da vaš dizajner razume osnove marketinga, onda ste na konju.

Vizit karta

Naravno, ne smemo da zaboravimo ni offline marketing.

Vizit karte su nezaobilazan marketinški alat.

Bilo da ste na seminaru, sajmu, ili bilo gde drugde gde možete sresti potencijalne kupce/klijente, uvek imajte nekoliko vizit karti kod sebe.

Verovatno ste ih i sami do sada skupili gomilu.  I pogledajte neke od njih.  Neke su tako odrađene da vam nije jasno odakle vam ni šta će vam.  Deluju jeftino i ne zainteresuju vas dovoljno da odete na sajt, ili da pozovete telefonom.

Sa druge strane, sigurno imate i neke kojima ste oduševljeni.  Bojama.  Papirom.  Kvalitetom štampe.  Celokupnim dizajnom.  Tekstom.  I sasvim sam siguran da ste posetili sajt tih firmi da vidite šta nude.  I verovatno vam stoje pri vrhu i pri ruci, za slučaj da vam zatreba takav proizvod ili usluga.

Nemojte da budete škrti kada se radi o ovako bitnim stvarima.

Flajeri/brošure

Isto važi kao i za vizit karte.

Flajeri i brošure jesu malo old school tehnike, ali i dalje se koriste i mogu imati dobar efekat.

Ali samo ako su pametno osmišljene i lepo dizajnirane.

Ako ste samo otišli u najbližu štampariju i uzeli 10.000 flajera za 1.000 dinara, bolje nemojte.  Bolje sačuvajte i tih 1.000 dinara.

Uložite novac, vreme i trud u flajere i brošure.  Isplatiće vam se.

Promo materijal

Vreme hemijskih olovki, upaljača, privezaka, kalendara i sl. nije prošlo.

Iako ih niko i ne koristi kada ih dobije, ipak su i dalje mali znakovi pažnje.  A kada ih već dajete ljudima, zašto od njih ne biste napravili marketinški alat?

Dajte dizajneru slobodu da na najbolji način iskoristi taj prostor na promo materijalu.  Neka i ti upaljači, osim cigareta, zapale i interesovanje za vašu firmu. :)

Stvarno nemate opravdanje da u 21. veku ne obraćate pažnju na dizajn.  Ni izgovor.

Slažem se, nekada je to možda bila skupa “igračka”, namenjena bogatim kompanijama.

Ali više nije.

Niti morate da izdvojite ogromne pare, niti morate da utrošite mesece da biste našli dobrog dizajnera.

Imate gomilu servisa koji vas povezuju sa dizajnerima, spremnim da vam daju sjajne ideje i pre nego što ih angažujete.  U svetu je to 99design.

Kod nas (naravno, mislim na ceo region) je to Green Design.

Sve nam je tu.  Dostupno. Pristupačno (da ne kažem, jeftino).  Brzo.

Pitanje je samo koliko ozbiljno shvatamo svoj biznis i značaj dizajna za njegov uspeh.

A mislim da bi trebalo da to shvatimo krajnje ozbiljno.

Sada bih voleo da čujem vas.

Koliki je značaj dizajna u vašem poslovanju?  I koliko mu pažnje posvećujete?  Komentarišite, odgovorite i podelite svoja iskustva sa svima nama.

Mladen Stojanović

www.mladenstojanovic.net

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *