Naslovna / POSLOVNE PRILIKE / Razlike između uslužne kancelarije, inkubatora i coworking prostora

Razlike između uslužne kancelarije, inkubatora i coworking prostora

Print Friendly

Živimo u vremenu tranzicije. U ovom slučaju, tranzicija  se odnosi na prostore u kojima stvaraju nezavisni radnici, redefinisanju starih modela radnih mesta i poplavom novih ideja koje oživljavaju u online svetu.Kako bi vam olakšali navigaciju kroz ovaj metež, opisaćemo tri osnovne kategorije u koje možemo svrstati bilo koji od pominjanih prostora za rad. U osnovi, svaki prostor ima primarnu svrhu postojanja i to nije tako teško uočiti.

Uslužne kancelarije

Primarni razlog postojanja: Izdavanje radnog prostora

Organizacije koje se bave ovim vidom poslovanja za biznis model imaju jednostavno kupovinu nekretnine, deljenje iste na manje jedinice, osposobljavanje za rad i davanje u podzakup kao kancelarijski prostor.

Na tržištu ima dosta preduzeća koja imaju potrebu za privatnošću i servisom koje im pruža kancelarija a bez potrebe da iznajmljuju ili poseduju svoju. Ovo se odnosi kako na firme koje čini samo jedan čovek, tako i na velike timove.

Ovaj vid delatnosti je dosta koristan s obzirom na to da kancelarijski prostor čini dostupnim manjim preduzećima, koja nisu u prilici da imaju svoje prostorije. Kompanije koje se bave iznajmljivanjem ovakvih prostora postoje širom sveta već decenijama.

Glavna konkurentska borba se vodi na poljima lokacije, cene i izbora servisa koje pružaju. Na našem tržištu trenutno posluju organizacije koje ovu uslugu nude na nivou izdavanja praznog kancelarijskog prostora (GTC, Airport City, Sava Business Center, itd.) ili izdavanje kompletne kancelarijske infrastrukture na atraktivnoj lokaciji (SEE Offices Ušće)

Inkubatori

Primarni razlog postojanja: Stimulacija rasta i podrška startup-a

Ovo su mesta čiji uspeh zavisi od rasta kompanija koje se u njima razvijaju. U većini slučajeva ovi prostori su subvencionisani od strane institucija koje za interes imaju ekonomski razvoj a to mogu biti vladine agencije ili investicione kompanije koje se nadaju otkrivanju obećavajućih mladih kompanija koje u perspektivi mogu dodati svom portfelju.

Tržište za ovakve prostore čine ljudi sa ambicijom da osnuju kompanije sa visokom stopom rasta a sa druge strane im stvari potrebne za ovakav plan nisu lako dostupne.

U teoriji, ovakvi prostori su korisni jer okupljaju talentovane preduzetnike i obezbeđuju im vođenje kroz svet poslovanja, edukaciju, resurse kao i kontakte koji su im potrebni za dalje napredovanje u poslu.

Inkubatori se takmiče da okupe i pomognu u razvoju što više talentovanih i ambicioznih osnivača startup-a. S obzirom na to da je veliki broj inkubatora u svetu subvencionisan od strane interesnih institucija, uspeva im da pruže mnogo više od onoga što mogu da sakupe od participacije koju plaćaju sami startup-i. U nekim slučajevima, programi koje inkubatori pružaju su kompletno besplatni.

U inkubatorima uvek postoji neki vid pristupnog procesa. Mlada kompanija mora da ispuni kriterijume kao što su broj zaposlenih, starost kompanije, visina postojeće investicije, postojanje prototipa proizvoda ili samog proizvoda kao i industrija u okviru koje kompanija posluje.

Pored određenog broja poslovnih inkubatora osnovanih od strane vladinih institucija i/ili stranih agencija, na našem tržištu posluje i nezavisni dizajn inkubator Nova Iskra a još novih je na pomolu.

 

Coworking prostori

Primarni razlog postojanja: Okupljanje zajednice nezavisnih preduzetnika

Kao najmlađi takmac u areni, ovo su udruženja koja nude članstvo zajednici istomišljenika u jednom, zajedničkom prostoru. Iako se članstvo može poistovetiti sa cenom za koju se izdaje kancelarijski prostor iz prvog dela naše priče, coworking prostori ipak ne potpadaju pod tu kategoriju.

Coworking prostori su najčešće i pre svega organizovani kao zajednica i pre nego što dobiju formu pravnog lica. Ove zajednice pretenduju da budu deo globalnog pokreta koji se generalno zasniva na ključnim vrednostima zajednice, otvorenosti, kolaboracije, samoodrživosti i pristupačnosti. Za ovakve prostore tržište čine ljudi kojima nije potreban samo kancelarijski prostor ili program inkubatora već mogućnost priključenja mestu i zajednici po uslovima koje sami postavljaju. Ovo može podrazumevati pojedince ili manje timove kojima ne treba mnogo više od radnog stola i internet konekcije. Ovo se najviše odnosi na grupe koje nisu interesna zona druga dva formata o kojima smo pričali uključujući “freelancer”-e, radnike po ugovoru, radnike na daljinu i putnike.

Često, coworking prostori nude i opciju da samo svratite na kratko što vas ne obavezuje da budete član da biste bili deo priče. Članstva se najčešće protežu od dnevnih pa do opcija u kojima se nudi pristup 24 časa dnevno. Coworking prostori se razlikuju po zajednicama koje u njima provode vreme. Svaka coworking zajednica gaji sebi svojstvenu kulturu. Na našem tržištu trenutno funkcioniše jedan coworking prostor dok se pripreme za otvaranje novih sve više zahuktavaju.

 

Sličnosti i razlike

Svaki od navedenih formata ima svoje prednosti i mane ali je najvažnije shvatiti šta je neophodno vašim potrebama. U inkubatoru ćete, na primer, pre naleteti na potencijalnog investitora nego u iznajmljenoj kancelariji dok ćete, s druge strane, lakše naći klijenta i saradnika u coworking prostoru nego bilo gde drugde.

U senci svega što se trenutno dešava u svetu, mogućnost bavljenja nečim u šta duboko verujete i to pod vašim uslovima stvarno zvuči ohrabrujuće. U ovome možda čak leži i formula za oporavak današnje ekonomije.
preuzeto sa:www.coworkingserbia.com

Za vas preporučujemo:

Ove programe koriste najuspešniji preduzetnici

Kako je izbor alata veliki, Nil Patel, osnivač analitičkih platformi Crazy Egg, Hello Bar i …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *