Naslovna / VODI BIZNIS / BUSINESS &LIFESTYLE / Srbiji manjkaju žene preduzetnice! U biznis samo zbog ekonomske nužde!
Žene preduzetnice u Srbiji

Srbiji manjkaju žene preduzetnice! U biznis samo zbog ekonomske nužde!

Print Friendly

I dok širom sveta u privatnom biznisu žene polako ali sigurno, staju rame uz rame sa muškarcima, u našoj zemlji sitaucija je daleko drugačija. Iako je vidno da pripadnice lepšeg pola u nekim poslovnim sferama poput medicine polako vode glavnu ulogu, ipak ih je malo u  privatnom biznisu – svega 26% u Srbiji.

Tek svako četvrto preduzeće osnuje vode žene. I to je pretežno reč o frizerskim i kozmetičkim salonima, a neretko su one i vlasnice igraonica i vrtića i malih firmi koje teško opstaju na tržištu. Najčešći izazov žena preduzetnica jesu nepovoljna poslovna klima, nedostatak novca i iskustva. Ipak, najveći izazov ženskog biznisa je njegova održivost, jer se mnoga preduzeća brzo zatvaraju.

Predsednica Udruženja poslovnih žena Srbije dr Sanja Popović Pantić tvrdi za „Novosti“ da je damama mnogo teže nego muškim kolegama i da im je za uspeh u poslu u proseku potrebna bar jedna decenija.

– Samo 13 odsto žena su vlasnice nekretnina i zbog toga one koje nemaju imovinu imaju problema, jer ne mogu da konkurišu za kredit. U početnoj fazi im nedostaje i podrška, jer nemaju razvijene poslovne kontakte, kao muškarci, jer ih jednostavno ne grade na isti način. Zbog predrasuda, žene moraju da ulože mnogo više napora da bi bile priznate i ozbiljno shvaćene. Zato ih i nema dovoljno, jer je taj put težak, a borba nije ravnopravna, jer dame imaju „duplo“ radno vreme – rade i u firmi i kod kuće –  napominje Popović Pantić.

Prema nedavnoj studiji sa konferencije „Žensko preduzetništvo u Srbiji –  mere podrške“, žene najčešće pokreću svoj posao jer nisu mgole drugačije da dođu da izvora pirhoda  – čak 68 odstonjih drugačije moglo da obezbedi zaposlenje.
Podaci pokazuju i da žensko preduzetništvo odlikuje veća stopa gašenja preduzeća, dok polovina firmi stagnira ili se suočava s teškoćama u poslovanju i opstanku. Ipak, i pored ovakve statistike dame ne odustaju lako od pred uzetničkih pokušaja – svaka deseta aktivna preduzetnica već iza sebe ima neuspešan pokušaj, a od anketiranih bivših preduzetnica, čak 48 odsto planira novi biznis.
Studija je pokazala i da su šanse za uspešno poslovanje visoke kada je preduzetnica mlada žena koja je prethodno bila zaposlena, izbegava sektor klasičnih ličnih usluga i otvara biznis u oblasti u kojoj je prethodno radila.

 

Za vas preporučujemo:

vrste brendova

5 načina za brendiranje vašeg proizvoda

Da li i vi obožavate neki proizvod bez očiglednog ili razumljivog razloga? Da li često …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *