Print Friendly, PDF & Email

Ukoliko vam ne prolazi reklama na fb baš kako bi trebalo ovih dana, znajte da niste sami. Obzirom da je newsfeed postao kao glavna železnička stanica u Pekingu nije ni čudo što naše reklame ne deluju više onako efektivno kao pre recimo godinu dana.

Činjenice govore da brendovi sada postuju više stvari na instagramu neko na Facebook-u, prema istraživanju kompanije L2. Ali nema vremena za očajanje, već za pronalaženje novih načina da reklame budu opet efikasne.

‘’ Internet marketing je kao kada kopate zlato, 97% ljudi su fokusirani na 99% prašine I blata I stalno se žale. 3% ljudi je fokusirano na 1% zlata I nastavlja da sakuplja’’

  1. Postavljate dobar video sadržaj

Glavna strategija koja se pokazuje kao relevantan u zadnje vreme je Video.  Kompanija koja se bavi socijalnim medijima Socilabakers je pregledala 670,000 postova postavljene od strane 4,445 stranica Brenda, kako bi shvatili da video postovi imaju organiski reach od 8,71%, daleko višlje od tekstualnih statusa koji imaju 5,77%, linkovani postovi 5,29% I fotografije samo 3,73%.

Odkrivamo vam 2 načina kako da postujete video na FB:

–          Postavite video direktno na Fb a ne šerovati njegov link. Efektivnije ukoliko video dolazi izvorno sa youtuba.

 

–          Postavite ‘’ istaknut’’ (featured) video: Fb ima opciju da postavite istaknuti video na istaknutom mestu na vašoj stranici

 

  1. Delite fotografije sa citatima

Taktika koja I dalje ima zapaženo mesto I obezbedjuje dobar organski reach su fotografije sa citatima. Mike Gingerich koji piše za Social Media Examiner, objašnjava nam zašto ove slike I dalje imaju veliku popularnost:

Ljudi vole inspirativne citate koji ih motivišu ili izazivaju odredjenu emociju, što može voditi ka interakcijama na postu, I moguće share-ove.

 

Fb share igra veliku ulogu u poboljšanju rezultata reklame vašeg brenda, jer ovim putem možete steći mnogo novih prijatelja I like. Ove nove oči uprte u vaše citate vam mogu omogućiti pridobijanje novih korisnika.’’

Ljudi su toliko počeli da veruju u ove slike da sada postoje I online alati da lakše I brže pravite ove slike.

  1. Targetujte svoje organske postove

Obzirom da imamo problema u zadnje vreme da fb neće da obezbedi dovoljno organskih ričeva sam od sebe učinite da stvari koje objavljujete pogadjaju baš ciljanu publiku. Ono što imamo kao opciju od skora je da možemo targetovati publiku za naše postove.

Istraživanje koje je uradio Social Media Examiner sa miksovanim rezultatima doneo je jasan zaključak ‘’postovi koji su targetirani imaju više publike od onih koji nisu’’.

Evo I posta koji vam može bliže objasniti kako kreirati targetiran post

  1. Uključite Call-to-action-button

Krajem 2014 fb je predstavio call to action button koje je dizajnirano kako bi biznisi proširili uticaj na socijlanim mrežama.  Za posetioce admini stranica mogu napraviti 7 različitih oblika ovog dugmeta:

–          E-knjiga koju možete skinuti

–          Kontaktirajte nas

–          Upotrebite našu aplikaciju

–          Igrajte igru

–          Kupujte

–          Prijavite se ( sigh up)

–          Pogledajte video

 

  1. Probajte sa ‘’crnim postovima’’

Postavljanje ‘’crnih postova’’ je objava postova koji se ne prikazuju na našem timeline. Umesto toga ovi postovi se pojavljuju targetiranoj publici po našem izboru.

Zašto je ovo od pomoći? Odovojena istraživanja  pokazala su kako možemo najbolje da upotrebimo ove postove. Možete napraviti 3,4 oblika istog posta namanjenog drugačijoj tartegiranoj publici. I umesto da zatrpavamo stranu sa istim sadržajem namenjenim različitim kategorijama mi jednostavno ovim alatom izbegavamo tu vrstu spama.  Evo Fb alata koji nam omogućava to  ova opcija power manager je dostupna samo korisnicima gogole chroma.

 

  1. Pogodite sa naslovom pravo u centar.

Kako bi pogodili pravo u metu sa naslovom imamo par alata koji nam mogu to omogućiti. Jedan od njih je I Buzzsumo. Evo I jedan savet Rand Fishkin-a o upotrebi Buzzsumo: ‘’ Postoji odličan alat za to Buzzsumo. U njemu možete ukucati ključne reči I videti sadržaj koji se u poslendjih 6 meseci pojavljuje povezan sa ovim ključnim rečima koji su se pokazali kao najefikasniji na socijalnim mrežama. Odličan način da steknete uvid šta će ubuduće bolje funkcionisati.’’

 

  1. Jednsotavno povećajte frekvenciju objavljivanja

Još jedana prosta metoda kojom možemo da povećamo vidljivost na fb je da počnemo da povećavamo broj postova po danu. Social Fresh je odradio istraživanje koje je dirketno dovelo u vezu broj poseta sa brojem objavljivanja sadržaja na internetu. U isto vreme se došlo do rezultata da nije bilo negativnog feedback koji uzrokovan povećanjem broja postova. Istraživanja su radjena na stranicama koje imaju I do 40 postova dnevno.

 

  1. Budite kreativni sa naslovima koji su u trendu

 

Uhvatio sam sebe kako sve više I više klikćem na teme koje su u trendu na fb. A kada to uradim primećujem da odmah ispod u detaljima posta imam slične postove od prijatleja od kojih sam miljama udaljen. Npr kada sam kliknuo na seriju Walking dead  izbacio mi je sličan post priajtelja koji reklamira knjigu. Tako što je on pametno iskoristio to na sledeći način

 

‘’ Evo konačno nakon završenog dana idem da gledam Walking Dead, nema tuširanja , nema spavanja dok ne završim sezonu. ( novi red) Ali u slučaju da nisam pomenuo možete pronaći moju novu knjigu tu I tu ….’’

 

Dakle pametno iskoristite Naslove koje su u trendu.

 

  1. Proučavajte vaš negativan feedback

 

Nekada odkrivanje onoga što publika ne voli je najbolji način I najbolja strategija da saznate u kom pravcu da se krećete u budućnosti. Fb nam omogućava 4 negativna tipa feedback:

–          Hide post

–          Hide all post

–          Report page as spam

–          Unlike page

Statistika koju nam pruža fb je sirov broj ipak je dobro da razmislimo ukoliko neki post počne da izaziva lošu energiju na webu. Proučavanjem ovih stvari nam omogućavaju da vidimo koji tipovi postova nam ne donose dobro.

 

  1. Ispitujte tržište

 

Fb nije isto mesto za reklamiranje koje je bio samo pre godinu dana. Ali smo stigli ovde gde jesmo I treba da se prilagodjavamo shodno  promenama. Da bi ostali u koraku sa vremenom moramo da kosntatno ekperimetišemo sa novim načinima oglašavanja I reklamiranja.

Organski sadržaj I dalje ima značenje na Fb-u I stranicama koje objavljuju odličan sadržaj- sadržaji koji nas uče nečemu, zabavlja nas, tera nas da razmišljamo. Medjutim organski reach je nepredvidiv I retko kada možemo da pogodimo kada će naš video postati viralan.

 

Dakle da bi naš Fb marketing bio dobar I viralan moramo ga konstano menjati. Načini na koje ljude zasipamo reklamama se menjaju I jedostavno I mi trebamo odgovoriti na tu promenu. Analizirati dobro šta drugi rade I ono šta mi radimo kako bi napredovali. Nije lako praviti dobar sadržaj ali uz dosta truda I iskustva možete postići razne stvari.