Naslovna / VODI BIZNIS / Svetski uspešni primeri digitalnog marketinga – kompanija Uber

Svetski uspešni primeri digitalnog marketinga – kompanija Uber

Print Friendly

Uber Technologies Inc. je osnovana 2009. godine u San Francisku, Kaliforniji. Poslovanje je otpočela kao klasičan biznis iz garaže, ali je za samo 5 godina uspela da postane jedna od najplaćenijih start-up kompanija u svetu i pohvali se impozantnim brojevima. Digitalni marketing Uber kompanije treba da bude primer budućim preduzetnicima. Simpatična priča o nastanku Uber groznice je široko poznata.

Naime, jedne hladne, snežne večeri u Parizu, Travis Kalanik i Garet Kemp su bezuspešno pokušavali da dođu do taksija (uobičajena situacija u gradu svetlosti). Prisustvovali su predavanju koje je po njima bilo bezuspešno i otpočeli su razgovor o tome kako mnoge stvari ne funkcionišu na pravi način, a pogotovo konvencionalni načini za „dozivanje“ taksija. Zatim su došli na, pokazaće se, genijalnu ideju – zašto se umesto mahanja ili telefonskog poziva, za dolazak taksija ne koristi aplikacije?

taxi app

Danas oni postoje u više od 600 gradova, a tražnja za njima stalno raste zbog praktičnosti (gotovo svako ko poseduje automobil se može registrovati i raditi kao taksista) kao i zbog nižih cena vožnje od regularne taksi službe. Biznis se toliko razvio da osnivači kažu kako više nemaju potrebu za ulaganjem u marketing, jer taj posao obavljaju njihove zadovoljne mušterije („word-of-mouth“ promocija). Međutim, nameće se logično pitanje – kako je jedan tako niskobudžetni projekat postigao ovoliki uspeh?

Odgovor leži u samoj prirodi ovakvog biznisa koji u potpunosti opredeljuje strategiju poslovanja. Naime, njihov opstanak od početka pa do sada zavisi od internet uređaja, a nakon 2008. godine, moć mobilne tehnologije u kombinaciji sa društvenim mrežama je postala enormna. Uzimajući to u obzir, prva ciljna grupa Ubera su bili upravo ljudi od tehnologije. Zato je njihov fokus morao biti na izradi odgovarajuće jednostavne aplikacije pogodne za sve mobilne uređaje, vebsajta i profila na najpopularnijim društvenim mrežama. Pritom, ako bolje pogledamo sajt, videćemo da je njihov cilj približiti se običnom čoveku i sa njim.

uber

uber 2

Čelnici kompanije Uber su svakako znali da će njihovi korisnici svoje zadovoljstvo iskazati u vidu preporuka kako usmeno, ali i još važnije, online (shares, check-ins, excellent reviews, čak i klasičnim lajkovima i komentarima). Uz pomoć podsticaja vozačima i mušterijama da ih promovišu i društvenih mreža koje su odigrale svoju ključnu ulogu, Uber fenomen se proširio poput požara.

Uber i sada funkcionište na isti način, vodeći u potpunosti aktivnu online kampanju. Pritom, samo na Facebooku ih prati više od 12.000.000 ljudi, što znači da sa svakom objavom imaju neverovatan reach, a usput su troškovi ovakvog marketinga minorni. Ono što se svakako može čekirati kao naučeno na osnovu ovog primera jeste: fokus na rešenje svakodnevnog problema, jednostavnost u poslovanju i nikada ne zanemariti moć digitalnog marketinga!

Nina Bojić

nina@preduzetnik.rs

Za vas preporučujemo:

vrste brendova

5 načina za brendiranje vašeg proizvoda

Da li i vi obožavate neki proizvod bez očiglednog ili razumljivog razloga? Da li često …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *