Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Trećina kupaca konsultuje internet pre nego ode u šoping

Trećina kupaca konsultuje internet pre nego ode u šoping

Print Friendly

http://preduzetnik.rs/2013/10/23/online-obuka-iz-preduzetnistva/

Istraživanje IGD ShopperVista, sprovedeno nedavno, pokazalo je da kupci – pre nego što se zapute u objekat – na internetu pokušavaju da saznaju koja prodavnica ima najbolju ponudu i najpovoljnije cene kada je reč o namirnicama. Procenat ovih ‘tragača’ u grupi od 18 do 24 godine starosti je porastao na 41%, a gotovo polovinu ‘tragača’ (48%) čine porodice koje imaju decu mlađu od 5 godina.

Istraživanje je takođe pokazalo:

• da se potrošači oslanjaju na nove tehnologije da bi došli do ideja o tome koja jela će da kuvaju tj. traže recepte na internetu (47%), a uz to prate i kanale posvećene kuvanju koristeći mobilne telefone, tablete i kompjutere (23%);

• da je kupcima i dalje najvažnije da dobiju odgovarajuću vrednost i kvalitet za uloženi novac: trećina je rekla da bi volela da im stižu obaveštenja o povoljnim ponudama na mobilni telefon dok se nalaze u prodavnici;

• da petina kupaca već koristi sajtove za poređenje cena pre nego što ode u kupovinu

• 74% kupaca je reklo da im korišćenje novih tehnologija kao pomoći prilikom kupovine štedi vreme, 69% je kazalo da im štedi novac, a 49% da im pomaže da odaberu zdravije namirnice.

Kupci naklonjeni ‘najboljim ponudama’

Joanne Denney-Finch, izvršni direktor IGD-a, je kazala:

– On-line trgovina hranom i robom široke potrošnje beleži fenomenalnu stopu rasta. Nove tehnologije fundamentalno menjaju način na koji ljudi kupuju namirnice. Od početka recesije, kupci su postali više naklonjeni ‘najboljim ponudama’ proizvoda i redovno traže ovakve vrste promocija. Takvo ponašanje sada postaje još izraženije i svakodnevno mu se okreće veliki broj kupaca. Tehnologije su olakšale ljudima pretragu namirnica i štede njihovo vreme pre nego što se upuste u kupovinu. Potrošači postaju sve više entuzijastični oko njihovog korišćenja u postupku kupovine namirnica, bilo da je reč o traganju za novim receptima, za akcijama i drugim povoljnim ponudama ili kupovini on-line sa dostavom na kućnu adresu. Predviđam da će on-line trgovina namirnicama nastaviti da se veoma ubrzava u Velikoj Britaniji i da će se duplirati na vrednost od 14,6 milijardi funti do 2018. godine, sa trenutne vrednosti od 6,5 milijardi.

Ovo predstavlja veoma važnu priliku za industriju robe široke potrošnje i za kompanije iz FMCG sektora koje žele da razviju svoje online mogućnosti“.

On-line tržišta će duplirati vrednost

Prema poslednjim podacima IGD-a, on-line trgovina namirnicama i robom široke potrošnje u Francuskoj će se takođe udvostručiti – sa 5 na 10,6 mlrd EUR, što će ovo on-line tržište staviti na drugu poziciju, odmah iza britanskog. U istraživanju se navodi i da će Nemačka dostići 2,5 mlrd EUR, sa trenutne vrednosti od 1,1 milijarde, čime će ova zemlja nastaviti da ‘drži’ treću poziciju. Rast u Francuskoj je podstaknut pre svega širenjem ‘klikni i sakupi’ ili ‘drive’ usluge – broj ‘drive’ prodajnih mesta je dupliran u poslednjih 15 meseci. Zasluga za porast nemačkog on-line tržišta namirnica može se pripisati trgovcima kao što su Edeka i Rewe, koji su nedavno investirali u ovaj kanal i nastavili da ga šire.

IGD takođe predviđa:

• da će on-line kupovina namirnica u Velikoj Britaniji – koja je prvorangirano on-line tržište u Evropi – vredeti 13,7 milijardi funti do 2016;

• da će Holandija, koja je četvrto rangirano on-line tržište, ‘vredeti’ 1,6 mlrd EUR do 2016. Ovo će se dogoditi najviše zahvaljujući poslovanju Albert Heijna i trgovaca kao što su Coop Supermarkten i Superdirect.com koji razvijaju svoje on-line prisustvo.

– Iako predviđamo da će vrednost on-line trgovine namirnicama biti duplirana u nekolik evropskih zemalja tokom narednih godina, svako tržište će se razvijati koristeći različite modele, što znači da ne postoji neki univerzalni pristup koji bi odgovarao svima -rekla je Joanne Denney-Finch.

Izvor: „Progressive“

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *