Print Friendly, PDF & Email

Kada smo pitali ljude koji su već započeli sopstveni posao šta bi promenili da mogu,njiov odgovor je bio da bi ponovo uradili istraživanje tržišta.I ako većina ljudi zna da u poslovnu avanturu ne treba ići a da se nema neki podatak o tržištu većina ipak to neće uraditi.Problem je u tome što je teško naći vremena i resursa kako bi došli do kvalitetnih podataka.

Istraživanje tržišta je ključ za razumevanje održivosti vašeg posla.Bez ovog koraka nemožemo znati ko će kupiti naše proizvode ili usluge i da li ćemo imati dovoljno dobiti da bi „preživeli“.Bez istaživanja nećemo znati ko nam je konkurencija,klijenti i kakvi su novi trendovi u našoj branši.

 Dobar način da započnete istraživanje jeste da istražite tri klučna elementa tržišta:

1) Identifikujte svoje ciljno tržište

Uzmite u obzir godine, prihod,lične vrednosti i ponašanje vaših potencijalnih kupaca.

2) Upoznajte konkurenciju

Koristite poslovne direktorijume, veb sajtove, proverite cene i frnfenciju kupaca kod konkurencije.

3) Obavestite se o trenutnim i budućim trendovima

Uzmite u obzir tehnološke mogućnosti i pretnje.Istražite društvene mreže.