Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Zašto je blogovanje posao iz snova? 10 činjenica kako pravilno monetizovati vaš blog
content marketing
5 činjenica o content marketingu

Zašto je blogovanje posao iz snova? 10 činjenica kako pravilno monetizovati vaš blog

Print Friendly

Ustanemo ujutru, skuvamo kafu, nema gužve do posla, nema zagušljive kancelarije. Dok ste još u pidzamama uključite svoj laptop i za svojim ste radnim mestom. Ovo izgleda kao san ? Još ako kažemo da ste zaradili novac dok ste spavali, ovo se jednostavno kosi sa svakom logikom Srbina koji je navikao da ’’ radi teško da bi zaradio neku crkavicu’’. Dakle obzirom na karakter našeg naroda ’’ volimo da uživamo u životu kao da sutra ne postoji’’, posao blogera je savršen za vas. Tako da ću pokušati da na par narednih strana dam par saveta vezano kako zaradjivati novac preko bloga.

Zašto su reklame na zidu kontraproduktivne?

Ako zaista želite da radite ovaj posao iz snova, postavljanje reklame na vašu početnu stranicu neće ništa pomoći vama i vašim  novčanim prilivima. Mnogi misle napraviću wordpress i objaviti moj blog zakačiću par reklama i novac će se sam stvarati.

  1. Reklame na blogovima će vam kupiti suncokret 😀

Želite da napravite novac i to želite da odradite brzo, to se neće desiti blogovanjem. Zanimljiva stvar kod reklamiranja je zato što je to dug i bolan proces, dok ne skupite dovoljno poseta koje će vam obezbediti  više novca od reklame.

Većina blogera zaradjuje preko Google Adsense, a mnogi faktori utiču na to koliko će ljudi doći na vaš sajt, koje će se reklame pojavljivati na vašem zidu i koliki procenat klikova će te imati na vašim reklamama.

Prosečan ’’ click through rate ( CTR)’’ je varijabilna kroz različite industrije a opšti prosek je 0,1%. Prosečna isplata za jedan klik na reklami je 0,50 dolara. Dakle trebalo bi vam oko 1000 poseta na dan kako bi zaradili 0,50 dolara.

Ali ukoliko imate 1000 poseta na dan možete zaradjivati daleko više od 0,50% na dan.

Dakle zaključak je kako bi reklamiranje uspelo morate imati tone poseta na vašem blogu.

 

  1. Kako pametno iskoristiti click to action button

Pametni blogeri uvek znaju šta je namera njihovih čitalaca kada oni dodju na njihov blog.

Ono što izdvaja dobre blogere je što oni znaju tačno šta i kada da zahtevaju od korisnika, da li će to biti share posta koji su oni napisali, subskripcija na njihov blog ili  čitanje drugog relevantnog sadržaja.

Dakle kako ih naterati da kliknu na to dugme koje će te vi kreirati u marketinške svrhe. Nećete napraviti očigledno dugme klikni ovde da bi ja zaradio, jer i google koristi taj način reklamiranja ali on jednostavno nije dobar jer ljudi više ne žele da kliknu na adove. Davno prošlo je vreme reklama poput ’’ vi ste 1,000,000 posetilac kliknite ovde kako bi zaradili 1000 dolara’’.

Kako bi ljudi kliknuli na mesto gde vi želite napravite im potrebu za time. Npr, daćete dobre savete na neku temu i u jednom segmentu teksta dokačićete temu koja je zanimljiva, korisna ali nema dovoljno informacija u tom tekstu pa će logičan link u tom delu teksta koji vodi na drugi tekst biti najbolji izbor.

 

  1. Reklame na blogovima determinišu naše ciljeve bloga.

Šta je cilj vašeg bloga ?

Pa ne možemo baš definisati sve ciljeve blogova u jendom redu .

Glavni cilj svakog bloga je da izgradi široku publiku za svoj blog, kao i nove posete koje će se te obezbediti dobrom sadržinom tekstova.

Mnogi ljudi smatraju reklame veoma iritirajućim, i ako je sadržaj dobar vrednost sadržaja će biti umanjena ako ona sadrži reklame. Dakle glavni cilj je da napravite sadržinu koja je vredna i ljudi će doći zbog te sadržine a reklame mnogi smatraju da umanjuju relevantnost sadržaja stoga. Dakle reklama je loša po reputaciju vašeg bloga !

Razmislite i o tome da će reklama podsvesno vašeg posetioca odvesti sa vašeg sajta. Dakle ako je reklama uspešna ona ohrabruje ljude da napuste vaš blog.

Dakle javlja se dilema šta činiti želite da zaradite ali želie i više ljudi na vašem . Dakle kao i kompanije, blogovi trebaju da ostanu kohezivni i uspešni brendovi. Ne služite samo kao podloga za reklamu brendova vi trebate da imate svoj identitet na webu.

Nauči da pravilno monetizuješ svoj blog
Nauči da pravilno monetizuješ svoj blog
  1. Reklame na blogovima čine ih manje relevantnim

Kada posetioc dodje na našu početnu stranicu i vide da imate reklame oni odmah misle da želite da im prodate nešto.

Ako to pogledamo iz realne perspektive, šta će te misliti o čoveku koji nakon nekoliko sekundi  upoznavanja on pokušava da vam proda nešto?

Verovatno mu nebi verovali, bili bi sumnjivi, i razmislili bi o razvijanju odnosa sa njim.

Dakle želeli da prihvatite ili ne, reklame na blogovima su kao rasporadaja na ulici, a podsvesno kada posetioci vide vaše reklame oni manje veruju informacijama koje delite. Kada izgubite poverenje gubite i uticaj.

Dakle rezultati reklama svuda po vašem blogu smanjuju relevantnost samog bloga.

  1. Blogeri su preduzetnici?

Pa i i nisu baš tačno preduzetnici jer reklame koje oni dodaju su sa platforme Google Adsense, stoga google je vaš gazda. Isplate nećete moći podizati kada to želite nego kada dostignu minimum sredstva za podizanje bloga. A i google može izbrisati vaše zarade ukoliko povredite njegove uslove poslovanja. Dosta nezahvalno.

  1. Reklame na blogu su rizik za vašu reputaciju.

U zadnje vreme vidite sve više kompanija koje se reklamiraju preko interneta. Neke brendove uopšte ne volite niti biste ih preporučili drugim ljudima, ne biste želeli ni da budete spomenuti ili povezani sa ovim proizvodom.

Dakle kako biste se osećali kada bi se jedan takav brend našao na reklami na vašem blogu a da vi to neznate?  Kako bi ste se osećali kada bi taj brend iskočio ljudima koji dolaze na vaš blog, samim tim oni smatraju da ste ga vi preporučili? Nalazi se na vašem blogu znači vi ste ga odobrili ?

Kao neko koje bloger vi imate informacije da je google proizvode koje reklamira izabrao na osnovu algoritma posetioca samog bloga, i da zapravo google sam bira za svakog posetioca reklamu koju će mu to pustiti. Ali mnogi čitaoci vašeg bloga neće znati ovu informaciju već će misliti da je došlo od strane vlasnika bloga.

  1. Reklame na blogovima čine vaš blog ružnim

Istraživanja pokazuju da kada odete na razgovor za posao, poslodavac odlučuje u okviru od 10 sekundi da li će vas zaposliti ili ne.

A taj prvi utisak je formiran na osnovu vašeg izgleda.

Identična stvar važi i za vaš blog. Vaši posetioci će znati unutar nekoliko sekundi da li će se vratiti na vaš blog. A prva impresija koju imaju vaši posetioci je upravo dizajn vašeg bloga. A reklame ga čine ružnim. Veoma je važno da vaš sajt izgleda vizuelno lepo, pored svega 94% ljudi je reklo da je loš dizajn sajta razlog zašto oni ne veruju sajtu kao izvoru informacija.

Naravno možete modifikovati vašu reklamu da se ona uklapa u vaš dizajn, ali da li želite da ljudi misle da je drugi proizvod integralni deo vašeg sajta?

  1. Adovi usporavaju učitavanje sajta.

Da li ste znali da ukoliko se sajt ne učita za 3 sekunde, većina posetioca će otići?

To je istina, mnogo faktora utiče na to da se vaš blog sporo učitava plug-inovi, hosting problemi, adovi. Da adovi usporavaju vaš websajt.

  1. Reklame prodaju vaše korisnike za par centi.

Mnogi blogeri koji postanu pro preobraćuju lojalne čitaoce u srećne mušterije njihovih proizvoda i usluga.

Ali ukoliko pokušate da monetizujete vaš blog preko reklama, vaši čitaoci su proizvod. I vi ih prodajete google-u za nekoliko centi.

Kakvu poruku vi šaljete vašim čitaocima kada ih tretirate kao robu? Da je vaš blog zaista samo prednja strana marketig mašine za neki proizvod najboljem ponudjaču?

Kao bloger treba da se trudite da vašim čitaocima pokažete da zaista brinete o njima.

Čitaoci vašeg bloga su  najcenjenija stvar i ne dozvolite da ih se odreknete zarad parole ’’ pokrivanja hosting troškova’’.

i blogeri su preduzetnici
i blogeri su preduzetnici

10. Reklama vas čini da izledate kao amater.

Uticaj koji ostvarite dobrim tekstovima je najbolji alat da se o vašem blogu čuje što ’’dalje’’. Dakle šta se dešava kada napravite ogromnu bazu korisnika i onda počnete da ih gadjate raznim reklamama na vašem sajtu? Da li će te zadržati kredibilitet kod tih ljudi? Nije baš moguće.

Kada stavatite reklamu na vaš sajt to je pristup kao kada bi organizovali neki dogadjaj i predavanja o marketingu a na poledjini reklamnog flayera reklamirate lokalnu mesaru.

Šanse da dodju do sledećih zaključaka vaši čitaoci su :

  1. Vi ste naivni da mislite da je reklamiranje dobra strategija za blogere
  2. Vaš blog ne može biti uspešan ako zavisite od nekoliko dolara koje će te napraviti ovim putem.

Dakle ako vaši korisnici vas ne vide kao kredibilnog stručnjaka oni neće izgraditi nikakav odnos sa vama , i teže će deliti vaše sadržaje putem socijlanih mreža, i smanjiće interakciju sa vama koju bi možda ostvarili.

Rekalme vas čine da izgledate kao amater. A iskusni ljudi ne vole amatere.

 

 

Dakle došli smo do zakljućka da je rekalmiranje na blogu glupa ideja, ali kako da monetizujete vaš blog ?

Dakle ubedio sam vas da stavljanje google ad-a na vaš blog je glupa ideja. Ali kako da pokrijete troškove održavanja samog bloga i zaradite po koji dinar na njemu ?

Umesto da koristitie vaše čitaoce kao proizvod prodajućih ih reklamnim gigantima, pokušajte da vezu koju ste ostvarili sa njima monetizujete. Odnosno prodajte im vaše proizvode i usluge koje njima zaista trebaju.

Evo i nekoliko idea kako da prodate stvari korisnicima.

  1. Ponudite konsultanske usluge

Najlakši način da pomognete svojoj publici i počnete da monetizujete vaš blog je da ponudite vaše usluge širokom spektru vaših čitalaca. Ovo je ujedno i najbrži i najbolji način da monetizujete brzo znanje koje ste stekli ne zahteva više ulaganja i dodatne resurse.

2 popularna servisa koja možete da ponudite vašim klijentima je :

–          Treniranje: Podučavajte vaše klijente jedan na jedan i monetizujte vaš blog kroz ovakve vrste treninga

–          Konsultacije : ponudite konslutanske usluge malim preduzećima, kako bi im uvećali fan bazu ili proširili vidljivost njihovog sajta…

Ukoliko nudite usluga ona će omogućiti da znate pored ostalog šta je to što žele da saznaju vaši čitaoci, koje su njihove teme koje ih zanimaju, a uz to možete i naći dodatni izvor prihoda.

  1. Kreirajte proizvod koji će voleti vaši klijenti.

–          E-knjige: Mnogi blogovi i sajtovi ostvaruju na ovaj način zaradu. Ukoliko imate relevantan sadržaj koji ljudi čitaju i imaju koristi od toga. Steći ćete bazu klijenata koji su zainteresovani za vašu E-knjigu.

–          Kursevi: Iz najčitanijih sadržaja i učestalih pitanja koja vam postavljaju vaši klijenti možete izvući najbitnije detalje za vaš kurs. Kurs snimite samo jednom i imate dodatni izvor prihoda kada god neko skine taj sadržaj.

–          Pretplatnički sajtovi kada steknete relevantsnot na internetu možete zahtevati vremenom plaćenu subskripciju za odredjene usluge koje će te pružati vašim klijentima.

–          Možete probati i za fizičkim proizvodima kao što su Knjige, majice, razni drugi akcesoari.

  1. Prodajte proizvode koje i sami koristite

Putem raznih affilate platformi vi možete prodavati porizvode koje i vi volite. Odnosno koji su u sferi interesovanja čitalaca samog bloga. Time će te prodavati relevantan sadržaj koji zaista nekome može biti od koristi.

  1. Monetizujte vaše jedinstvene sposobnosti

Mnogi blogeri koriste svoje blogove kako bi reklamirali svoje sposobnosti, npr freelancing content writer, ili za pormociju nekih svojih dizajerskih poduhvata ili šta god vi imate a drugima može biti od pomoći i platili bi tu uslugu.

 

Napustite adove i monetizujte vaš blog na pravi način

Ozbiljan si bloger, dobro radiš svoj posao i želiš da budeš propisno nagradjen za svoj rad. Niko vas ne krivi što mislite da je reklamiranje način da monetizujete blog. Ali kao što se iskustveno pokazalo takav način zaradjivanja novca biće očajan i samo kontraproduktivan po vaš blog. Ne dozvolite da izgledate kao jeftini amater.

 

Piše Jovan Krstić CEO Creative Power – Jonico

www.jonico.org

Za vas preporučujemo:

30 načina da koristite Facebook za biznis!

Iako je Facebook najpopularnija društvena mreža za druženje korisnika, odličan je i za biznis. Kada …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *