BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Zašto je važnije da budete prvi na Guglu, nego da imate reklamu na Fejsbuku

Zašto je važnije da budete prvi na Guglu, nego da imate reklamu na Fejsbuku

Print Friendly, PDF & Email

Rešili ste da od ove godine ozbiljnije koristite internet kao marketinški alat u promociji svojih proizvoda i usluga.

Bravo!

I sada ste krenuli da čitate i da se raspitujete kod upućenih ljudi šta je najbolje i na šta se fokusirati.

I tu čujete: SEO (optimizacija za pretraživače), Twitter, Facebook PPC (plaćanje reklame po kliku), itd.

I svako koga pitate, preporučuje nešto drugo.  I sada ste još zbunjeniji nego na početku.

E, zato obratite punu pažnju na ovaj tekst.

Najpre, koliko god internet marketing delovao konfuzno, sve se svodi na ovu jednostavnu formulu:

Dovedite (zainteresovane) ljude na sajt –> konvertujte te ljude u potencijalne kupce –> potencijalne kupce u kupce –> kupce u ponovne kupce.

Svi metodi i alati o kojima čitate na internetu samo pomažu u ostvarivanju ovih ciljeva.

I naravno, svaki od tih metoda ima svoje mesto i svoju primenu.  I ni jedan nije bolji od drugog, niti jedan isključuje drugi.  (Zato sam u naslovu napisao VAŽNIJE, a ne BOLJE.)

Prva i osnovna stvar je dovesti ljude na Vaš sajt (ili blog, šta već preferirate).  Možete imati najbolji proizvod ili uslugu u ovom delu sveta, fenomenalan sajt koji može da konvertuje gomilu ljudi iz posetilaca u kupce, ali ako niko to ne vidi onda je sve to džaba.  30% od nule je i dalje nula.

Posete na sajtu možete dovesti na bezbroj načina: optimizacijom sajta za pretraživače(uglavnom Gugl) čime dovodite svoj sajt na visoku poziciju na Guglu i time dobijate besplatne posete (to je taj SEO).  Zatim, tu je PPC (plaćanje po kliku, tj. plaćate reklamu samo kada neko klikne na nju i poseti Vaš sajt), a takav tip reklama su one na Fejsbuku, Guglu, itd..  Kupovina baner prostora na drugim sajtovima.  Pisanje tekstova za druge sajtove, kao gost autor.  I još mnogo pametnih i manje pametnih načina.

Ali najzastupljeniji su SEO i PPC.  Prvi zato što donosi besplatne posete.  A drugi zato što brzo donosi posete, a nije ni skup.

E sad, za šta se opredeliti!?

Jednostavno, ukoliko Vam budžet dozvoljava, uložite odmah u oba!

SEO je dugoročna strategija i ne mogu se očekivati rezultati preko noći (svako ko Vam kaže drugačije, laže Vas).  Rezultati se, u zavisnosti od težine ključne reči za koju želite da Vaš sajt bude prvi i stručnosti osobe koju ste angažovali, mogu videti za nekoliko nedelja, a u većini slučajeva za nekoliko meseci.

Sa druge strane, PPC (i uglavnom mislim na Fejsbuk PPC, jer se najviše koristi), donosi posete praktično nekoliko sati od objavljivanja reklame.  I za samo nekoliko dana možete dovesti gomilu poseta na svoj sajt, po ceni od svega 20-30 centi po jednom kliku (realno, u Srbiji i manje, ali budimo malo konzervativni).

Ovako u isto vreme imate i instant posete (a ukoliko su i ostali elementi formule odrađeni kako treba, i prve kupce) i radite na dugoročnoj strategiji.

Međutim… U većini slučajeva, budžet nije dovoljan i za jedno i za drugo.

U tom slučaju, opredelite se za SEO!

Znam, znam.  Sad se pitate da li sam ja normalan i gde mi je pamet i kako me majka rodila ovako glupog i nenormalnog.  Zar je moguće da sam toliki idiot da ne shvatam da u Srbiji ima 4.000.000 Fejsbuk korisnika, a da Vašu ključnu reč na Guglu traži svega 300 ljudi mesečno!

Ali imam jako dobro objašnjenje, majke mi.

U pitanju je osnovna psihologija internet korisnika.

Dozvolite da pojasnim.

Recimo da imate apoteku i želite da prodate više sirupa protiv kašlja.

Ko je verovatniji kupac:

a) osoba koja na Guglu traži termine kao što su “kako izlečiti kašalj”, “sirup proziv kašlja”, ili “apoteka Niš (Beograd, Novi Sad, Kragujevac…)” i poseti Vaš sajt ili
b) osoba koja je došla na Fejsbuk da vidi slike sa sinoćne žurke i da li je neko postavio neki smešni YouTube klip na profil i vidi Vašu reklamu?

Očigledno, osoba A.

Ono što razlikuje osobu A od osobe B je to što osoba A ima PROBLEM i aktivno traži REŠENJE tog problema.

Samim tim, ta osoba je u drugačijem mentalnom sklopu od osobe B, spremna je za kupovinu i samim tim je, za Vas, mnogo važnija.

Mnogo je lakše prodati proizvod ili uslugu osobi koja traži rešenje, nego nekoj nasumičnoj osobi koja traži zabavu i tek onako usput vidi Vašu reklamu.

Nemojte nikada da zaboravite da na društvene mreže ljudi dolaze da se zabave, a ne da kupuju.  Na društvenim mrežama ljudi žele da komuniciraju, a ne da slušaju prodajne priče.

Sa druge strane, ti isti ljudi na Guglu traže informacije.  Traže rešenje za problem.  I što je najvažnije, svesni su toga da će rešenja za većinu problema morati da plate.

To je razlika između prve (ili prvih) pozicije na Guglu i reklame na Fejsbuku.

Najbolje je imati i jedno i drugo.  Ali ukoliko Vam budžet to ne dozvoljava, opredelite se za SEO.  Odatle dolaze ljudi koji Vama trebaju.  Odatle dolaze ljudi spremni da kupuju.

A kada Vam nakon toga budžet to bude dozvolio, krenite i sa Fejsbuk reklamama.

Stara narodna kaže “Nikad ne stavljaj sva jaja u istu korpu”, a to važi i za marketing.

Pošto je tema malo kontroverzna, voleo bih da čujem šta Vi mislite.  Da li se slažete, ili ne?  I zašto?  Za šta biste se Vi opredelili?  Podelite svoje komentare i mišljenja u komentaru ispod.  I podelite ovaj tekst sa prijateljiima na Fejsbuku i Tviteru.

Piše Mladen Stojanović
www.mladenstojanović.net

Za vas preporučujemo:

Saznajte ko je u 2016. najviše novca potrošio na marketing!

Saznajte ko je u 2016. najviše novca potrošio na marketing! Iako mnogi smatraju da Coca-Cola ...

jedan komentar

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *