Naslovna / PRODAJA I MARKETING / Zašto vredi slušati

Zašto vredi slušati

Print Friendly

Bilo bi bolje da je drugačije, ali Vi ste pre izuzetak nego pravilo. Umeće slušanja drugih ljudi vodi do boljih odnosa sa pretpostavljenima, menadžerima, strateškim partnerima i klijentima. A kao što svi znamo, dobri ili loši poslovni odnosi direktno utiču na krajnje ciljeve organizacije.

Zašto je veoma bitno da umemo da slušamo druge?  

Istraživanja pokazuju da odsustvo poslovne komunikacije povlači za sobom visoke troškove, smanjuje produktivnost, kao i obrt kapitala, a povećava stres. Velika većina ljudi želi da bude saslušana, ali se retko trudi da sasluša druge. Efektivno, iskreno slušanje drugih može nam pomoći da izbegnemo probleme u komunikaciji koji vode neželjenim rezultatima kao što su:

Parnice i pritužbe: Jedna studija je pokazala da slaba komunikacija na relaciji psihijatar-pacijent – bilo da je reč o nerazumevanju ili pacijent ne oseća da je shvaćen od strane terapeuta – vrlo često prerasta u parnicu zbog nesavasnog postupka. Druga studija pokazuje da postoji veza između povećanja pritužbi zbog šikaniranja i neodgovarajuće poslovne komunikacije.

Pad morala: U vreme kad je vrlo teško vrbovati i zadržati  prvoklasan talenat, sklapanje saveza sa zaposlenima može da bude vrlo isplativo. Studije pokazuju da zaposleni mnogo češće napuštaju posao zbog loših odnosa u firmi nego zbog šefovih pritužbi.

Gubitak poštovanja: Ključna osobina uticajnih ljudi je sposobnost da saslušaju druge i razumeju način na koji drugi gledaju na stvari. Veština u interpersonalizaciji je danas visoko na lestvici osobina koje omogućavaju osobi da bude uspešna u radu.

Nerazumevanje: Ovo može da pretvori diskusiju u konflikt ili zabiberi vredne odnose. U ostale posledice spada i vreme utrošeno na prepirke.

Smanjenje svežih ideja: Ukoliko ljudi smatraju da njihove ideje ili niko ne čuje ili ne prihvata, oni će prestati da ih prezentuju, a Vaša organizacija ostaće bez preko potrebnog znanja i svežih ideja. Nije potrebno naglašavati koliko ovo osakaćuje današnje društvo.

 

Slaba usluga klijenata: Oglučavanje i nerazumevanje potreba klijenata rezultira njihovim nezadovoljstvom. Ovo vodi okretanju klijenata ka konkurenciji koja će zadovoljiti svaku sledeću potrebu.

Kako poboljšati umeće slušanja i smanjiti nesuglasice?

Budite prisutni

Oslobodite se svega što Vam odvlači pažnju ( buke, upadica, vrpoljenja, predrasuda i dr.

Ne radite pet stvari odjednom, radite jednu: slušajte osobu sa kojom pričate.

Demonstrirajte svoju pažnju tako što ćete se nagnuti ka sagovorniku, gledati ga u lice i truditi da se ne vrpoljite ili odmahujete često.

Sledite zlatno pravilo. Shvatite da je svaka osoba važna i da zaslužuje Vašu pažnju. Kako izgleda pričati sa osobom koja Vas ne sluša, ignoriše ili ne poštuje?

U zagradi

Budite otvoreni i fleksibilni prema novim idejama; odbacite ideju da uvek morate biti u pravu, čak i samo privremeno. Naša potreba da budemo u pravu čini nas svađalicama ili bar osobama “kratkog fitilja”.

Nemojte se razgneviti ako se ne slažete. Treba samo da saslušate i pokušate da razumete, ne morate se složiti.

Ne prenagljujte sa zaključcima ako niste čuli sve.

Ako zateknete sebe kako reagujete neprikladno, probajte da kažete: ” I sam vidiš da reagujem malo više, ali vrlo mi je bitno da razumem i tvoju tačku gledišta. Molim te reci mi nešto više o…”.

Budite sigurni da ste dobro razumeli: “Želim da budem siguran da sam te dobro razumeo, kažeš da…” ili “ Znači, smatraš (tvoja ideja je)…”

Za vas preporučujemo:

vrste brendova

5 načina za brendiranje vašeg proizvoda

Da li i vi obožavate neki proizvod bez očiglednog ili razumljivog razloga? Da li često …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *